Új Eurydice jelentés a tanári szakmáról

2015.07.07.

Oktatás és képzés az EU-ban | Köznevelés

Vajon vonzó manapság a tanári karrier? Milyenek a tanárok munkahelyi körülményei? Hogyan készítik fel őket a munkájukra? Kedvelik a nemzetközi mobilitási lehetőségeket?

Az Európai Bizottság és az Európai Unió Tanácsa kiemelten kezeli a tanárok képzésének, folyamatos szakmai fejlődésének ügyét és a hivatás népszerűsítését. Ennek kapcsán az új Eurydice jelentés a tanári szakmára vonatkozó európai oktatási szakpolitikák és a tanárok attitűdjei és gyakorlata közötti kapcsolatot vizsgálja. Az elemzés tárgyát képezi többek között a tanárképzés, a tanártovábbképzés, a nemzetközi mobilitás, a tanári szakma demográfiai jellemzői, a munkakörülmények és a hivatás népszerűsége.

A kutatás, amely alapján a jelentés készült, közel 2 millió középiskolai tanár válaszait dolgozta fel, akik az EU 28 tagállamában, Izlandon, Liechtensteinben, Montenegróban, Macedóniában, Norvégiában, Szerbiában és Törökországban dolgoznak. A 2013/14-es tanévre vonatkozó kvalitatív és kvantitatív eredményeket Eurydice és Eurostat/UOE adatokkal, valamint a TALIS 2013 elemzéssel kombinálva dolgozták fel.

Az angol nyelvű jelentés letölthető az alábbi oldalon:
The Teaching Profession in Europe: Practices, Perceptions and Policies

Utolsó módosítás: 2015.07.21.