Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU

2018-ban Európa-szerte megünnepeljük a földrész kulturális örökségét, és ezzel kapcsolatban számos eseményre kerül sor. Ha az Ön szervezete a kampányév céljait előmozdító programot vagy projektet szervez, és részt kíván venni a kezdeményezésben, használja a kulturális örökség európai évének címkéjét!

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU

Az Európai Bizottság az európai filmek, TV műsorok, és videojátékok sokszínűségének népszerűsítése céljából vetélkedőt indít.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

Magyarországon a korai iskolaelhagyás aránya a 2016-os adatok szerint 12,4 százalék. Ez több mint két százalékkal meghaladja az Európai Unió átlagát. Minek köszönhető ez a különbség? Felelősnek érzik-e magukat a pedagógusok? És főként, mi mindenre van ahhoz szükség, hogy a jelenleg romló tendencia pozitív irányba változzon?

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU

Az Európai Bizottság közzétette jelentését az Erasmus+ program (2014-2020) félidős értékeléséről. Az érdekes számok és statisztikák mellett a legfontosabb megállapításokat is tartalmazza következtetésekkel.

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás

Az Erasmus+ Stratégiai partnerségek immáron ötödik alkalommal jelent pályázati lehetőséget az oktatás bármely területéhez kapcsolódó működő intézményeknek, szervezeteknek. 2017 novemberében két olyan szakmai rendezvényt tartottunk, amelyek a 2018-as pályázati év Erasmus+ Stratégiai partnerségek pályázattípusban tervezett pályázatok kidolgozását, elkészítését segíthetik.

Kiadvány | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, EU

'A korai iskolaelhagyás megoldása' címen jelent meg 2017 decemberében az Európai Unió új kiadványa, amiben olyan innovatív és inspiráló projektekről olvashatnak, melyek célja a korai iskolaelhagyás számának csökkentése.

Projekttükör | Felnőtt tanulás

Hogyan kell tanítani a szenior korosztályt? Erre keresték a választ a budapesti Shetland Nyelviskola munkatársai, és Erasmus+ projektjük során meg is találták.

Erasmus 30 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy fiatal cukrász két egymás utáni évben megnyerje az ország tortája versenyt, a harmadikban pedig már a zsűri tagjaként vehessen részt a sütemények értékelésében? Interjú Szó Gellérttel.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

„A múlt tapasztalataira építeni, szem előtt tartava a jövőt” – áll az Erasmus+ pályázati útmutató első oldalain. Sokan még most ismerkednek az Erasmus+ programmal, de a Tempus Közalapítvány a program félidei értékelésének apropóján már lassan az új, 2020-ban kezdő időszak előkészítése felé tekint.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Navracsics Tibor uniós biztos egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az idén 30 éves Erasmus+ programot minél nyitottabbá tegye a hátrányos helyzetűek számára is.

Magazin | Felsőoktatás, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Nyitottak, együttműködőek, önállóak, kreatívak és határozottak. A kiváló nyelvtudás mellett általában ezek a készségek jutnak a munkáltatók eszébe azokról a magyar fiatalokról, akik néhány hónap, esetleg több félév külföldi ösztöndíj, gyakornokoskodás vagy munkatapasztalat után keresnek itthon munkát.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Magazin | Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Stratégiaalkotás és nemzetközi tevékenységek tervezése az oktatás és képzés területén