Rendezvény | Köznevelés, Felsőoktatás, Felnőtt tanulás, EU, Civil szervezet

2018. április 25-én 15 órakor egy nemzetközi webinárium keretében mutatjuk be az „EFFeCT – Európai szakmai és módszertani keret fejlesztése a tanárok kollaboratív tanulásának támogatására” elnevezésű projekt eredményeit a széles szakmai közönségnek, melyre várunk minden érdeklődőt.

Erasmus 30 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Volt ösztöndíjasok, önkéntesek, tanárok és projektgazdák mesélték el élményeiket és tapasztalataikat az Erasmus+ program által kínált lehetőségekről.

Hír | Szakképzés, Felnőtt tanulás

2018. február 22-23-án és március 1-2-án a Tempus Közalapítvány kétnapos műhelymunkát szervezett két helyszínen a szak- és felnőttképzés fejlesztése témában, fókuszálva a tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazására a képzésfejlesztésben. Összefoglaló.

Hír | Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás

Az EPALE program áprilisban a Szolgáltatás és tanácsadás kérdéskörére fókuszál, ezen belül is azokra a megközelítésekre helyezve a hangsúlyt, amik hozzájárulnak a felnőttkori tanulásban való részvétel szélesítéséhez és a tanácsadási szolgáltatás nyújtásának gazdagításához.

Partner hír | 2018.03.14.

Hír | Felnőtt tanulás

Márciusi kiemelt témánk részeként az EPALE írásbeli eszmecserét szervez arról, hogy miként biztosítható a felnőttoktatásba való bevonás, és mi tesz inkluzívvá egy felnőttoktatási programot.

Hír | Köznevelés, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Ha új módszereket, ötleteket, partnereket ismernél meg, válassz képzési kínálatunkból, hogy nemzetközi közegben fejlődhess!

Kiadvány | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, EU

'A korai iskolaelhagyás megoldása' címen jelent meg 2017 decemberében az Európai Unió új kiadványa, amiben olyan innovatív és inspiráló projektekről olvashatnak, melyek célja a korai iskolaelhagyás számának csökkentése.

Projekttükör | Felnőtt tanulás

Hogyan kell tanítani a szenior korosztályt? Erre keresték a választ a budapesti Shetland Nyelviskola munkatársai, és Erasmus+ projektjük során meg is találták.

Erasmus 30 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy fiatal cukrász két egymás utáni évben megnyerje az ország tortája versenyt, a harmadikban pedig már a zsűri tagjaként vehessen részt a sütemények értékelésében? Interjú Szó Gellérttel.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

„A múlt tapasztalataira építeni, szem előtt tartava a jövőt” – áll az Erasmus+ pályázati útmutató első oldalain. Sokan még most ismerkednek az Erasmus+ programmal, de a Tempus Közalapítvány a program félidei értékelésének apropóján már lassan az új, 2020-ban kezdő időszak előkészítése felé tekint.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Navracsics Tibor uniós biztos egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az idén 30 éves Erasmus+ programot minél nyitottabbá tegye a hátrányos helyzetűek számára is.

Magazin | Felsőoktatás, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Nyitottak, együttműködőek, önállóak, kreatívak és határozottak. A kiváló nyelvtudás mellett általában ezek a készségek jutnak a munkáltatók eszébe azokról a magyar fiatalokról, akik néhány hónap, esetleg több félév külföldi ösztöndíj, gyakornokoskodás vagy munkatapasztalat után keresnek itthon munkát.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Magazin | Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Stratégiaalkotás és nemzetközi tevékenységek tervezése az oktatás és képzés területén