Erasmus ösztöndíj hallgatóknak

Erasmus+ tanárok

Campus Mundi

Európa a polgárokért

Europass Magyarország

A tanulás jövője

Study in Hungary



Bologna

Vállalkozó egyetemek Magyarországon - Lezárult az OECD ország kutatása

Hogyan lehet egy egyetem vállalkozó? Mit jelent ez a 21. században? Milyen tendenciák figyelhetők meg e tekintetben Magyarországon? Ezeket a kérdéseket járták körül azon a nemzetközi konferencián, ahol az OECD, az Európai Bizottság, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Tempus Közalapítvány HEInnovate országkutatásának eredményeit is bemutatták.

Elolvasom

Learning by doing avagy gamifikáció / játékosítás a felsőoktatásban – egy online kurzus tapasztalatai

Hogyan lehet a hallgatókat motiválni? Miként lehet rugalmasabbá, hatékonyabbá tenni az oktatást? Hogyan lehet biztosítani az egyéni tanulási utakat és a hallgatói autonómiát a felsőoktatásban? Miként lehet informatikai végzettség nélkül is hatékonyan használni a web 2.0-ás eszközök nyújtotta tanulásszervezési, tanulás-módszertani, tananyag-készítési lehetőségeket és hogyan lehet a gamifikáció/játékosítás eszközével a hallgatókat aktív közreműködésre, jobb teljesítményre ösztönözni? A Tempus Közalapítvány „Online tanulás-támogató eszközök és gamifikáció a gyakorlatban” című kurzusán egyetemi oktatók ismerhették meg egy játékosított kurzus módszereit a „hallgatói” oldalról. Ennek tapasztalatiról ír Hajba László, aki a kurzus játékosításáért / gamifikálásáért volt felelős.

Elolvasom

Mitől válik vonzóvá a szakképzés? - EfVET konferencia Cipruson

A munkaerőpiac állandóan változik, egyre inkább igényli a képzettebb, rugalmasabb munkaerőt, ezért a vállalkozói szellem és a digitális készségek előfeltételei a foglalkoztatásnak. A vállalkozások, az üzleti élet szereplői és a munkaadók egymással összhangban állítják, hogy növekszik a szakképzés szerepe a gazdaságban, és egyre inkább előtérbe helyezik a gyakornoki rendszerben történő, munka alapú tanulást. Tehát a szakképzésnek a gyakorlati készségek fejlesztésén érdemes alapulnia, amely vonzó alternatívát kínál a tanulásra, hiszen így a fiatalok az üzleti élet számára megfelelő és alkalmazható készségekre munkahelyi környezetben tehetnek szert. Ezért van különösen nagy hangsúly a gyakornoki képzésen (tanulói szerződéses képzés), amely a vállalati szféra és a szakképzést kínálók közötti szoros együttműködést is feltételezi.

Elolvasom

Nemzetközi honlap fejlesztés a felsőoktatásban – egy újabb online kurzus tapasztalatai

Hogyan toborozzunk hallgatókat intézményünkbe? Hogyan nézzen ki az intézményi honlap? Hogyan építsük fel annak magyar és a nemzetközi változatát? Hogyan írjunk rá szöveget és hogyan helyezzünk el rajta információkat, képeket? Milyen szerzői jogi alapelveket kell észben tartanunk? Hogyan kommunikáljunk és hogyan alkalmazzuk a web 2.0-ás szolgáltatásokat marketing célokra? Milyen ergonómiai és akadálymentességi elveket kell figyelembe vennünk a honlap szerkesztése során? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre igyekezett választ adni a Tempus Közalapítvány nemzetközi honlap fejlesztési online kurzusa. Ennek tapasztalatiról ír Abonyi-Tóth Andor az ELTE Informatikai Karának oktatója, aki a kurzus kidolgozásáért és lebonyolításáért volt felelős.

Elolvasom

Rugalmas szakképesítéseket a változó munkaerőpiacnak

A 2015. november 5-6. között Barcelonában megrendezett éves ECVET fórum résztvevői arra fókuszáltak, hogy a formális szakképzés az ECVET elvek alkalmazásával hogyan tudja az egyéneket támogatni a munkaerő-piac gyorsan változó igényeinek megfelelő képességek, kompetenciák elsajátításában. A mintegy 500 résztvevő egyikeként szeretném megosztani tapasztalataimat.

Elolvasom

A felsőoktatás szociális dimenziója - Egy kutatás tapasztalatai

Mi az a szociális dimenzió? Kik a hátrányos helyzetű csoportok a felsőoktatásban? Milyen támogató szolgáltatások léteznek számukra az európai felsőoktatásban? És hogyan viszonyul ehhez a témához a magyar felsőoktatás? Ilyen és hasonló kérdésekre ad választ a Tempus Közalapítvány legfrissebb kutatása.

Elolvasom

Nemzetközi közös képzések értékelése

Mit teszel, hogyan reagálsz, ha beszélgetőpartnereid – a szűkös rendelkezésre álló idővel nem törődve – folyamatosan mellébeszélnek, kitérnek a feltett kérdések pontos megválaszolása elől? Hogyan szerzed meg a szükséges információkat ahhoz, hogy megalapozott értékelési jelentést készíthess egy felsőoktatási képzésről? Hogyan találod meg a közös hangot, hogyan dolgozol egy nemzetközi szakértői csapatban? Ilyen kérdéseket vetett fel, s ezekre kínált gyakorlatban kipróbált válaszokat a European Consortium for Accreditation (ECA) interaktív tréningje a nemzetközi közös képzések értékelése tárgyában.

Elolvasom

A minőségbiztosítás hatásainak értékelése

Hogy jó-e, s mennyire jó egy-egy felsőoktatási képzés, az döntően a képzést folytató felsőoktatási intézmény felelőssége. Döntően, de nem kizárólagosan. Az intézményi belső garanciák, mechanizmusok mellett nem jelentéktelen szerepet játszik ebben az adott felsőoktatási intézményt és képzéseit értékelő, minősítő, külső minőségértékelési, akkreditációs szervezet is. Vannak azonban, akik úgy gondolják, hogy a minőségbiztosítás felesleges hókusz-pókusz, semmire sem jó. A 2016. június 16-17-én Barcelonában, Impact Evaluation of Quality Management in Higher Education címmel rendezett konferencia a külső minőségbiztosítás hatásait feltérképező IMPALA projekt eredményeinek tárgyalásával ezt a nézetet cáfolta.

Elolvasom

Spanyolországi tapasztalatcsere a hallgatóközpontú tanulásról

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma felsőoktatással foglalkozó részlegének javaslata nyomán részt vettem annak a nemzetközi részvétellel szervezett spanyol projektnek a záró rendezvényén, amelynek központi témája a hallgatóközpontú tanulás felsőoktatási intézményekben történő megvalósításának minőségbiztosítása volt.

Elolvasom

Bologna munkacsoport ülés a felsőoktatás jövőjéről

A bolognai folyamat olyan munkaprogram mentén halad előre, melynek irányát a részt vevő országok felsőoktatásért felelős minisztereinek kétévente tartott találkozói határozzák meg. A miniszteri találkozókat a Nemzetközi Bologna Csoport (Bologna Follow-up Group, BFUG) készíti elő. A BFUG munkája során merít a bolognai folyamat munkacsoportjai és a Bologna-szemináriumok munkájának eredményeiből.

Elolvasom
A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X