Erasmus ösztöndíj hallgatóknak

  Erasmus+ tanárok

  Erasmus+ Ifjúság és Eurodesk

  Európai Ifjúsági Portál

  100újélmény

  Campus Mundi ösztöndíjak

  Europass Magyarország

  Európa a polgárokért program

  A tanulás jövője

  Study in Hungary

  ErasmusPlus_HU

  Campus Mundi


ifjúság szakképzésfenntarthatóságmezőgazdaságnemformális tanulásnyelvoktatáspedagógusok fejlesztése

AGRITEACH 4.0 Az oktatás és a munka világa közötti távolság csökkentése agrárinformatikai ismeretekkel - Erasmus+ Nívódíj 2021

Az elmúlt 15 év során a mezőgazdaság alapvetően megváltozott, egyre inkább tudásintenzív ágazattá vált. A munkaerőpiac aktuális igényeihez megfelelő képzettségű munkaerőre van szükség, melyre a mezőgazdasági oktatásnak gyorsan kell reagálnia. Ezt az igényt figyelembe véve a Connecting VET Teachers to Agriculture 4.0 projekt kiemelt célja volt, hogy innovatív gyakorlatokat alkalmazó online, hálózatos együttműködésen alapuló és ingyenesen elérhető képzést hozzon létre a szakképzésben tanító tanárok részére. A projekt során szerzett tapasztalatokról Horváth Zoltán koordinátort kérdeztük.

Elolvasom

Zöld utakon a fenntartható vendéglátás felé - Erasmus+ Nívódíj 2021

A vendéglátás olyan terület, melynek működése számos környezetkárosító hatással jár, s ezek mérséklése közös feladat. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskola ezt szem előtt tartva határozta meg a Zöld út a vendéglátásba 2 - A fenntarthatóság a gyakorlatban című projekt fő céljaként a fenntarthatóság és a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) elveinek tudatosítását. A projekt élményeiről, mérföldköveiről és utóéletéről Siki Andor koordinátorral beszélgettünk.

Elolvasom

A tanárok közösségében rejlő erő - Erasmus+ Nívódíj 2020

A Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Technikumának 14 pedagógusa vett részt külföldi szakmai továbbképzésen. Az Erasmus+ mobilitási projekt a nyelvi és IKT kompetenciák fejlesztésén túl, új ismeretek és jó gyakorlatok megismeréséhez segítette hozzá a kollégákat. Így a modern nevelési-oktatási módszerek jó gyakorlatait a mindennapi oktató munkában is kamatoztathatják, ezzel is segítve az intézmény 21. századi kihívásokhoz való alkalmazkodását. A projekt egyik koordinátorával, Szegfű Mártával beszélgettünk.

Elolvasom

Fő a nyitottság! - Erasmus+ Nívódíj 2020

Érzékeny témához, az előítéletesség, a sztereotípiák kérdésköréhez nyúlt a No Stereotypes But Diversity című Erasmus+ projekt, amely a budapesti Ady Endre Gimnáziumban valósult meg. A projekt koordinátorával, Sallai Zoltánnal beszélgettünk, aki etikát, erkölcstant, drámát és táncot tanít. Úgy gondolja, a diákok mellett az iskolák és a pedagógusok is profitálhatnak egy ilyen együttműködésből.

Elolvasom

A portugál péksüteménytől a modern, rendszerszemléletű iskoláig - Erasmus+ Nívódíj 2020

A Miskolci SZC Martin János Szakközépiskola és Szakiskola 40 tanulója vett részt mobilitásokban, akik 7 szakmacsoportot, 8 szakmát képviselve mélyítették el elméleti és szakmai gyakorlati ismereteiket. A többségében sajátos nevelési igényű tanulók a nyílt munkaerőpiacon, inkluzív környezetben szereztek munkatapasztalatot. A projekt élményeiről és az intézményre gyakorolt hatásáról Lénárt Györgyné koordinátorral beszélgettünk.

Elolvasom

Önkéntes program kialakítása szociális intézményekben - Erasmus+ Nívódíj 2020

Extra segítséget, új lendületet és színt vihetnek az önkéntesek a szociális intézmények életébe. De hogyan valósíthatják meg az intézmények saját, személyre szabott önkéntes programjukat? Erre a kihívásra keresett választ a SoVol projekt, amely során öt közép-kelet-európai és egy holland szervezet fogott össze, hogy a régió sajátosságainak megfelelő módszertant fejlesszenek ki a szociális szféra intézményei számára. Hadrévy Borbálával, az Erasmus+ felnőtt tanulási stratégiai partnerség koordinátorával beszélgettünk.

Elolvasom

Párbeszéd a roma nőkért - Erasmus+ Nívódíj 2020

A BAGázs Közhasznú Egyesület jelenleg két Pest megyei település roma telepein, Bagon és Dányon végez munkát. Célja, hogy ezekben a szegregátumokban és az őket körülvevő társadalmi valóságban, attitűdökben változást érjen el. A Párbeszéd a roma nőkért című Erasmus+ projekt célja változás kezdeményezése a dányi közösség életében, erős és megtartó női csoport felépítésén keresztül. A projekt koordinátorával, Dr. Aczél Zsófiával beszélgettem.

Elolvasom

A külföldi tapasztalatszerzés után még komolyabban veszik a szakmájukat - Erasmus+ Nívódíj 2019

A Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája több mint 20 éve építi nemzetközi kapcsolatait. Számos alkalommal mutattuk már be kimagasló eredményeiket, jó példáikat. Mostani, Erasmus+ Nívódíjas projektjük minden szempontból kiemelkedő színvonalon teljesített. Hat országra kiterjedő mobilitást valósítottak meg, ami 45 tanuló és 8 munkatárs szakmai tapasztalatszerzését foglalta magában. Komáromi Annamária, a projekt koordinátora azt mondja, erős csapat áll mögötte, de komoly belefektetett energiát igényel mindenkitől a minőségi munka fenntartása.

Elolvasom

RÉszreVétel - A fiatalok közösségben gondolkoznak! - Erasmus+ Nívódíj 2019

Élményalapú képzéssorozat, fiatalok és önkormányzatok döntéshozóinak aktív párbeszéde, egy hiánypótló kötet az ifjúsági munkáról… Ezeket egyesítette a Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzati Társaság (GYIÖT) strukturált párbeszéd projektje, amelybe közel 40 települést és 455 résztvevőt vontak be. A fiatalok megismerhették a fenntartható településfejlesztés szempontjait, felmérték saját közösségük igényeit, és párbeszédbe kezdtek az önkormányzatok döntéshozóival. Az ambiciózus kezdeményezés nehézségeiről, eredményeiről és szépségeiről mesélt nekünk Gulyás Barnabás koordinátor.

Elolvasom

A lelki egészségvédelem a kulcs a zökkenőmentes mindennapokhoz - Erasmus+ Nívódíj 2019

A pécsi Kertvárosi Óvoda Siklósi Úti Tagóvodájában folyó munka példaértékű az Erasmus+ iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban. Eddigi eredményeik bizonyítják, hogy óvodás korú gyermekekkel is lehet minőségi és pozitív változásokat generáló tevékenységeket megvalósítani. Nívódíjas projektjükről Schmidt Éva projektkoordinátorral beszélgettünk.

Elolvasom

A kommunikációs csatornák megtisztítása - Erasmus+ Nívódíj 2019

A Qualitimpact Informal Group ENCORE projektje igazi sikerszériaként zárult. A projekt a szektorok közti kommunikáció javítását, az ifjúsági szektoron belüli networking és disszeminációs kapacitások erősítését tűzte ki célul, amihez gyakorlati kommunikációs technikákat is kínáltak az általuk szervezett képzéseken. A résztvevők olyan módszereket sajátíthattak el, amelyek létező problémákra valós megoldásokkal szolgálhatnak munkájuk során. A Qualitimpact vezetőjével, Hochstein Norberttel beszélgettem.

Elolvasom

A kulcs az állandó megújulás - Erasmus+ Nívódíj 2019

Az innováció kérdése az elmúlt évtizedekben világszerte kiemelt figyelmet kapott, húsz éve pedig már az oktatásban is előkelő helyen áll. Az egyre gyorsabban változó környezetben a tudományos tudás mellett szükséges a megfelelő technikai műveltség is, éppen ezért sok hazai köznevelési intézmény elkötelezetten támogatja pedagógusai szakmai megújulását. Erről az innovatív szemléletről beszélgettünk Plánk Tiborral, a Budapesti Gazdasági SZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnáziumának vezetőjével.

Elolvasom

A vita során mindenki szóhoz jut - Erasmus+ nívódíj 2018

Mi kell ahhoz, hogy jól kialakított véleményünk legyen? Hogyan tudjuk képviselni azt? Hogy érhetjük el, hogy ne csak meghallgatni, de megérteni, és saját érveinkhez illeszteni is tudjuk a másik fél álláspontját? A szegedi Waldorf Iskola három partnerével közösen egy kétéves projektet koordinált, és a fenti kérdésekre már van válaszuk. Az Erasmus+ Nívódíjjal elismert projekt a tanulók szövegértési és szóbeli kifejezőkészségének fejlesztését tűzte ki célul, de a részt vevő iskolák számára számos más, az eredeti célokon túlmutató hozadéka is volt. A szakmai koordinátorokkal, Gera Judittal és Bató Ágnessel beszélgettünk.

Elolvasom

„Nemcsak tudást építünk, hanem közösséget is” Képzéssorozat a közösségi mezőgazdálkodás fejlesztéséért - Erasmus+ nívódíj 2018

Képezzük gyakorlatorientáltan azokat, akik termelői és vásárlói közösségeket hoznának létre – ez az ötlet, és annak kiváló kivitelezése Erasmus+ Nívódíjat hozott a Tudatos Vásárlók Egyesületének. Az általuk kidolgozott tréning során az alapoktól a közösségépítésen át a termelés mikéntjéig sok mindenben fejlődhettek kezdő és gyakorlott gazdálkodók. A külföldi partnerekkel együtt megvalósított képzéssorozat híre pedig még Ázsiába is eljutott. Az eredményekről Perényi Zsófi a koordinátor számolt be.

Elolvasom

LAWrider – Emberi jogok fiatalok tolmácsolásában - Erasmus+ nívódíj 2018

Az emberi jogok ismerete nem képezi szerves részét a középiskolai tananyagnak, ezen szerettek volna változtatni a LAWrider Erasmus+ nemzetközi ifjúsági kezdeményezés résztvevői. Magyarországi, romániai és horvátországi fiatalok egy-egy csoportja filmes eszközökkel dolgozta fel az emberi jogok témáját, aminek eredményeként tíz kisfilm és a hozzá tartozó óravázlat készült el. Ezeket felhasználva középiskolai környezetben is játékosan, mégis tanulságosan lehet beszélgetni a témáról. Csóti-Gyapjas Dóra és Balla Gábor koordinátorokat kérdeztük a nívódíjjal elismert projektről.

Elolvasom

Külföldi pedagógusképzésekkel az integrált oktatásért - Erasmus+ nívódíj 2018

Egyre több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a köznevelési intézmények oktató-nevelő folyamatában. Az iskolák diákjainak összetétele változatos, az inkluzív pedagógiai módszerek alkalmazásának egyik legfontosabb része pedig az intézményen belüli hatékony együttműködés, amelyre a pedagógusoknak is fel kell készülniük. Ezzel a témával foglalkoztak a Pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskola nívódíjjal elismert Erasmus+ projektjében. A részletekről Jutasi Szilvia projektkoordinátort és Lombosi Nikolett szakmai koordinátort kérdeztük.

Elolvasom

Új receptek és minőségbiztosítási dokumentumok - Erasmus+ nívódíj 2018

Hosszú évek óta biztosít szakács, pincér és cukrász tanulói számára külföldi tapasztalatszerzési lehetőséget a Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája. Kiváló pályázataiknak, valamint projektjeik tudatos és hosszú távú tervezésének köszönhetően számtalan díjban részesültek már. Az évek alatt szerzett tapasztalatokat újrahasznosítják, pályázati eszköztárukat folyamatosan bővítik, ennek köszönhetően nyerhették el idén az Erasmus+ Nívódíjat. Jancsikinné Smicskó Klára projektkoordinátorral beszélgettünk.

Elolvasom

Ifjúsági szakemberek egyéni fejlesztése - csoportkontextusban - Erasmus+ nívódíj 2018

Lehetséges ez? A Changemaker című Erasmus+ ifjúsági projektnek sikerült. Az egyéni fejlesztőfolyamat keretében elsősorban a kiégés megelőzésével és a motiváció fenntartásával foglalkoztak – a résztvevők saját szükségletei mentén. A projektben nyolc nemzetközi partner dolgozott együtt a 21. századi készségek fejlesztése, az ifjúsági munka minőségének növelése, az önkéntesség, a fiatalok társadalmi részvételének és vállalkozói készségének előmozdítása érdekében. Csákány Viktóriával, az Egyesek Ifjúsági Egyesület társelnökével, a nívódíjjal elismert képzési program szakmai vezetőjével beszélgettünk a „hogyanok” kapcsán.

Elolvasom

Minőségmenedzsment – Technológiával a pedagógusok tehermentesítéséért - Erasmus+ nívódíj 2018

Magyar, brit, ír, olasz és spanyol szakképzési intézmények vették fel a kesztyűt a pedagógusok vállát nyomó adminisztrációs terhek ellen, és a minőségi szakképzési oktatás érdekében. Hogyan lehet egy Erasmus+ stratégiai partnerség projekt során egy komplex, a minőségbiztosítási rendszert támogató képzést és eszköztárat kidolgozni a technika vívmányainak segítségével? Hartyányi Máriát kérdeztük a nívódíjjal elismert nemzetközi együttműködésről.

Elolvasom

Nem szükségszerű, hogy a sajátos nevelési igényű gyerekek más életpályát járjanak be - Erasmus+ nívódíj 2018

Pedagógusok számára is meglepő eredménnyel zárult a Rejtett Kincsek Down Egyesület koordinálásával megvalósult Erasmus+ projekt. Három hónapon keresztül tartottak közös foglalkozásokat tipikus fejlődésű, valamint fogyatékossággal élő és sajátos nevelési igényű gyerekeknek Magyarországon, Romániában és Szlovákiában. Az inkluzív nevelés pozitív üzenetét szerették volna a lehető legtöbb általános iskolába eljuttatni, hogy az együttnevelésre épülő oktatás lehetőségét minél többen megtapasztalhassák. Az Európai Unió támogatásával kidolgozott módszertani anyag kifejlesztéséért és gyakorlati kipróbálásáért Erasmus+ Nívódíjban részesültek. A koordinátorral, Kisari Károllyal beszélgettünk.

Elolvasom

Kétkultúrájú iskolából interkulturális közösség - Erasmus+ Nívódíj 2017

A Budapesti Nemzetközi Iskolában végzett munka túlmutat egy Erasmus+ mobilitási projekt határain. Nemcsak a munkatársak nyelvi és módszertani fejlesztése volt a cél, hanem az is, hogy a brit és a magyar alaptantervet jobban összehangolva új tanmeneteket alakítsanak ki. Az iskola első Erasmus+ projektjének köszönhetően átalakították a pedagógiai programjukat, és most már új, kétnyelvű bizonyítványt is kapnak a tanulóik. Hogy eközben hogyan kerültek egymáshoz közelebb az amerikai, indiai, ír és magyar kollégák, arról Vályi Éva koordinátor mesélt.

Elolvasom

Játszva tanulni és játékosan tanítani - Fejleszd a vállalkozási készségeid! - Erasmus+ Nívódíj 2017

Egy játék, amelyet nem csak, hogy nem tilos az órán játszani, hanem egyenesen ajánlott, és még a Tajvani Egyetem is szeretné kipróbálni? Ismerkedjen meg az Agropoly-val, amely az agrárszakképzésben tanuló fiatalok vállalkozói készségeinek fejlesztésére jött létre. Az Erasmus+ program támogatásával megvalósult projektről a TREBAG Szellemi tulajdon- és Projektmenedzser Kft. képviseletében Kövesd Andrea koordinátorral és Lengyel Adrienn projektmenedzserrel beszélgettünk.

Elolvasom

Iskola - az életre készít fel? - Erasmus+ Nívódíj 2017

22 évre visszatekintő múltja van a pécsi Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnázium és osztrák partnere kapcsolatának. Mindkét iskolában gépész és elektronikai tárgyakat oktatnak. Naszári László, az iskola szakmai igazgatóhelyettese és a projekt koordinátora szerint azért nyerhettek nívódíjat, mert nem az Erasmus+ program célkitűzéseit próbálták adaptálni valamilyen ötletre, hanem az iskola céljai találkoztak az Erasmus+ program elveivel.

Elolvasom

NÍVÓDÍJ 2016 KIADVÁNY - A LEGJOBB NEMZETKÖZI OKTATÁSI ÉS KÉPZÉSI PROJEKTEK MAGYARORSZÁGON

Hagyományos, évente megjelenő kiadványunkban a 2015-ös év legjobb oktatási-képzési projektjeiről olvashatnak interjúkat! A nemzetközi együttműködésben résztvevő projektek a hazai köznevelés, szakképzés és felnőtt tanulás területén zajlottak, kiadványunkban a projektmunka során felhalmozott élményekről és tudásokról olvashatnak izgalmas történeteket: újszerű tanítási módszerekről, kulturális és életfelfogásbeli tapasztalatcseréről, szakmai és személyes fejlődésről, valamint az egymástól tanulás élményéről.

Elolvasom

NÍVÓDÍJ 2015 KIADVÁNY - A LEGJOBB NEMZETKÖZI OKTATÁSI ÉS KÉPZÉSI PROJEKTEK MAGYARORSZÁGON

Hagyományos, évente megjelenő kiadványunkban a 2014-es év legjobb oktatási-képzési projektjeiről olvashatnak interjúkat! A nemzetközi együttműködésben résztvevő projektek a hazai köznevelés, szakképzés és felnőtt tanulás területén zajlottak, kiadványunkban a projektmunka során felhalmozott élményekről és tudásokról olvashatnak izgalmas történeteket: újszerű tanítási módszerekről, kulturális és életfelfogásbeli tapasztalatcseréről, szakmai és személyes fejlődésről, valamint az egymástól tanulás élményéről.

Elolvasom

NÍVÓDÍJ 2014 KIADVÁNY - A LEGJOBB NEMZETKÖZI OKTATÁSI ÉS KÉPZÉSI PROJEKTEK MAGYARORSZÁGON

Hagyományos, évente megjelenő kiadványunkban a 2013-as év legjobb oktatási-képzési projektjeiről olvashatnak interjúkat! A nemzetközi együttműködésben résztvevő projektek a hazai köznevelés, szakképzés és felnőtt tanulás területén zajlottak, kiadványunkban a projektmunka során felhalmozott élményekről és tudásokról olvashatnak izgalmas történeteket: újszerű tanítási módszerekről, kulturális és életfelfogásbeli tapasztalatcseréről, szakmai és személyes fejlődésről, valamint az egymástól tanulás élményéről.

Elolvasom

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/002298
Engedélyszám: E/2020/000342

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU