Beküldve | 2016-02-05 11:01:09 |
Tanár neve | Aklan Anita |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | tanulócsoport |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Pilgrims, Cambridge |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A következő játék egy bemelegítő vagy órát lezáró feladat lehet. A diákok kiválasztanak egy szót, melyet egy adott témakörben éppen akkor tanultak. Figyelni kell arra, hogy mindenkinek más szava legyen. Ha pl. a ház/lakás témakörében tanultak szavakat, akkor szinttől függően lehet pl. ágy, asztal, ajtó, a szobák nevei, melyek közül a diákok választhatnak. A játék a következő: A tanár kezdi a játékot azzal, hogy elkiáltja háromszor az egyik, diákok által választott szót, pl. ajtó, ajtó, ajtó. Amikor az ajtó szót választott diák meghallja, hogy az ő szavát mondja valaki, meg kell próbálnia minél gyorsabban valaki más szavát kimondania. A cél az, hogy mielőtt a három ajtó szó elhangzik a megszólított diák mondjon ki egy másik, társai által választott szót, pl. ágy, ágy, ágy. Ekkor az ágy szót választott tanulónak kell nagyon gyorsan egy újabb szót kimondania. Az a hallgató kap pontot, akinek sikerül gyorsan, a három elhangzás előtt újabb szót kimondania. Ezzel a feladattal jókedvűen indulhat vagy fejeződhet be az óra, miközben a diákok kicsit gyakorolták az új szavakat, ha máshogyan nem, akkor legalább kiejtés szempontjából.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Auditív készségek |
Játék |
Csoportdinamika kialakítása