Magic TV/ Varázs TV

Beküldve2016-02-05 11:06:34
Tanár neveAklan Anita
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotPilgrims, Cambridge
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

The title of the game I learnt this summer is: Magic TV. Put students in pairs and ask them to draw a TV set with five buttons on it on a piece of paper. Ask them to write under each button the words of the five senses (smell, touch, hearing, sight, taste). Give them, or write on the board some words and phrases about the topic you are currently covering, for example if you are learning about crime, you can give them words like murderer, gun, victim, etc. Ask them to make up a story using these words. While one of them is telling the story the other touches one of the buttons on the TV set. The storyteller needs to change the story according to the button. If, for example the smell button was pressed the speaker must include something smelly in the story. If the taste button is touched by his/her mate the speaker puts some words in connection with food or taste in the story. Then the pairs change roles and now the previous speaker starts pressing one of the buttons while the other goes on with the story. At the end of the task each pair can tell the class the funniest parts of their stories. With this exercise you can practise vocabulary and the narrative tenses in a funny way. Az alábbi ötletet Cambridge-ben egy Pilgrims tanártovábbképző kurzuson tanultam, ahová az Erasmus+ programmal jutottam ki. Varázs TV. Ez egy történetmesélős feladat, mely a legtöbb szinten jól használható a tanult szókincs, a múlt idők gyakorlására és a kommunikációs készség fejlesztésére. Alkossanak párokat a diákok, rajzoljanak le páronként egy TV-t, amin öt kapcsoló van. Írják a gombok alá az öt érzékszerv egy-egy szavát (látás, hallás, ízlelés, szaglás, tapintás). Felírunk a táblára olyan szavakat, melyeket mostanában tanultak a diákok, pl. ha az utazás a téma, akkor olyan szavakat, mint: autópálya, repülőtér, sátor, izgalmas, stb. A diákoknak az a dolga, hogy találjanak ki egy történetet, amibe a táblán szereplő szavakat kell beletenniük. Miközben a pár egyik tagja mesél, a másik időnként megérinti a TV egyik gombját. Ekkor a mesélőnek a gomb szava alapján kell megváltoztatnia a történetet. Pl. ha a szaglás gombot érintette meg a társ, akkor a mesélőnek bele kell szőnie valamilyen illattal, szaggal kapcsolatos dolgot a történetbe. Félidőben a párok cseréljenek szerepet, a mesélő megkapja a TV-t, és most ő nyomkodja a gombokat, míg az eddig TV-t kapcsolgató társ folytatja tovább a történetet. A feladat végén minden pár mesélje el a legviccesebb részét a történetüknek.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Személyes és társas készségek | Játék | Csoportdinamika kialakítása