Találd ki a szabályt!

Beküldve2016-02-19 14:14:58
Tanár neveGraham Workman
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformaegész osztály
Hol ismerte meg a gyakorlatotInternational Study Programmes
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
A tanár bejelenti, hogy betűket fog diktálni sorban. A diákoknak ki kell találni, hogy mi a szabály, ami alapján a betűk sorba jönnek. De ha rájönnek egy lehetséges szabályra, ne a szabályt kiabálják be, hanem a szerintük a sorban következőleg jövő betűt.
A tanár demonstrálja: A, E, I... ekkor már valószínűleg a diákok mondják, hogy O, U. (Ennek a sornak a szabálya, hogy az angol ABC-ben egymás után jövő magánhangzók soráról van szó.)

A tanár elkezdi diktálni a betűket: J, F, M... itt valószínűleg a diákok már nagyon gondolkodnak, hogy miről lehet szó. (A megfejtés: az angol hónapok kezdőbetűit diktálja a tanár.) Ha nagyon nem tudják, lehet segítséget adni: pl. véges számú betűsorról van szó (12), vagy ha elérnek az aktuális hónaphoz: "Ez van most!", stb.

Egyéb lehetőségek: a számok kezdőbetűi (O, T, T, F...) Itt lehet mondani, hogy végtelen listáról van szó.

A feladat kiterjeszthető bármilyen szókincs gyakorlására, pl. a tanár elkezd diktálni gyümölcsöket, a szabály, hogy mássalhangzóval kezdődő gyümölcsökről van szó.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Példák, analógiák felismerése | Személyes és társas készségek | Versenyszerű óraszervezés | Játék