dictogloss

Beküldve2016-02-19 14:23:13
Tanár neveGraham Workman
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotInternational Study Programmes
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
- Mondjuk meg a diákoknak, hogy fel fogunk olvasni vagy le fogunk játszani nekik egy rövid szöveget. Le kell majd írniuk belőle a kulcsszavakat/kifejezéseket.
- Ezután a diákok összehasonlítják a listájukat a többiekével. Ha szükséges, még egyszer meghallgathatják a szöveget.
- Nézzük meg, hogy a legtöbb kulcsszót/kifejezést sikerült leírniuk, értik a jelentésüket és ki tudják ejteni őket.
- Ezután a diákoknak párokban vagy kis csoportokban rekonstruálniuk kell az eredeti szöveget.
- A párok összehasonlíthatják a munkáikat, vajon van-e olyan, amire a másik pár jobban emlékezett, de nekik kimaradt.
- Végül mindenki megkapja az eredeti szöveget, és összehasonlítja vele a saját verzióját. Nagyon fontos, hogy a tanár úgy álljon hozzá: minden olyan megoldást emeljen ki és dicsérjen meg, ami az eredeti szöveggel ugyan nem egyezik pontosan, de helyes, ?működőképes? alternatíva. (Adott esetben még az sem baj, ha nem száz százalékig helyes nyelvtanilag, ha a jelentés ?átmegy?, és érthető, követhető maradt a történet ? ez a tanár döntése, hogy mennyire megy rá a nyelvtani pontosságra).

Egy példa:

Az eredeti szöveg:

Last summer we went on holiday on a canal boat. Before we left, we spent a long time deciding where to go. The boat moved very slowly down the river so it was perfect for fishing, but we weren?t allowed to fish in many parts of the river. We cooked on the boat because it had a small kitchen. Itwas sunny every day of the trip, and we had a great time.

Egy példa arra, hogy alacsonyabb szintű diákokból álló csoport hogyan rekonstruálta a szöveget:

Last summer, I went to holiday with a canal boat. Before left, we spent long time decide where for go. This boat went slowly on the river. It is perfect for the fishing, but we don?t allowed fish in some part of the river. We cook on boat in small kitchen. There was sunny all days of trip, and there was great time.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás