Mobilos kvízverseny a tanórán
Beküldve | 2016-02-20 22:28:05 |
Tanár neve | Tamus Tünde |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | tanulócsoport |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Bell Teacher Campus, Cambridge |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A diákok sokszor viszolyognak a tesztírástól, a tanárnak pedig időigényes a megíratott tesztek kijavítása nagyobb létszámú csoportok esetén, még akkor is, ha csak egy pár kérdéses villámdolgozatról van szó. Holott a tesztelés adja az egyik legjobb visszajelzést arról, hol is állunk a tanulási folyamatban, arról nem is beszélve, hogy maga a tesztelés a legjobb gyakorlás a tanult információk rögzítésére! Hogy érdekesebb, játékosabb , környezetkímélőbb és időben gazdaságosabb legyen a dolog, a jó öreg papír helyett írathatunk tesztet mobiltelefonon a Socrative nevű applikáció segítségével, ami minden mobilos platformra ingyenesen elérhető. A tanárnak sincs más dolga, mint számítógépről beregisztrálni a b.socrative.com oldalon, majd a "Manage Quizzes" menüpontra, utána pedig a "Create Quiz"-re kattintva a kérdései feltöltése a kvízhez, amelyek a klasszikus feleletválasztóson kívül lehetnek igaz-hamis vagy szöveggel kifejtős kérdések is, majd megadni a helyes választ vagy válaszokat. Ezután, már az órán, amint a diákok előrántották mindig kéznél lévő mobiltelefonjukat, és letöltötték rá a Socrative Student nevű applikációt, már indulhat is a valós idejű kvíz! A tanár a Socrative-ja főoldalán található egyedi szobakódját megadja a diákoknak, akik ezt a saját nevükkel együtt beírják a telefonjukon futó Socrative applikációba, így becsatlakozhatnak a "kvízszobába". A tanár ezután a főoldalon a "Start Quiz" opcióra kattint, majd kiválasztja az elindítani kívánt tesztet, és a diákok mobilján már villannak is fel a kérdések egymás után. Mindeközben a tanár a számítógépén (vagy ha kivetíti, projektoron) valós időben követheti az eredménytáblán, ki melyik kérdésnél tart éppen, és hány helyes és helytelen választ adott. A kvíz végeztével az alkalmazás készít egy elmenthető és kinyomtatható statisztikát, ami egyaránt hasznos lehet tanárnak-diáknak. A teszt végeztével arra is lehetőség van, hogy megnézzük, egyes személyek és a csoport hogyan teljesített, valamint a kérdésekre kattintva azoknál is megnézhetjük, hány helyes és helytelen válasz érkezett, és a problémásabb kérdéseket újra megmutatva megbeszélhetjük őket közösen.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Fejlesztő értékelés |
IKT eszközök alkalmazása a tanórán |
Játék