Játsszuk el, de hogyan?

Beküldve2016-02-24 11:53:01
Tanár neveÁcs Marianna
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotPilgrims
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

A játék alapját a tanár által választott rövid szövegek, memoriterek adják. Ezeket a csoport szintjéhez lehet igazítani, így bármilyen szinten működik, mi például Shakespeare-művekből vett idézetekkel játszottunk. Minden tanuló kap egy szöveget. Ezeket előre is ki lehet adni, így otthon tudnak vele foglalkozni. A cél az, hogy a tanulók memorizálják a sajátjukat. Párban mondják el egymásnak ezeket, de nem a megszokott módon és hangnemben: párjuk kérésére elmondhatják ezt lassan (slowly), vidáman (cheerfully), vagy bármely más módon (wickedly, hopelessly, romantically stb.) A vállalkozó kedvűek nem csak a hangjukkal, hanem mozdulataikkal is játszhatnak. A jókedv garantált, és amíg ők játszanak a hangjukkal, észrevétlenül gyakorolják a határozószókat, mellékneveket, de tulajdonképpen közvetett módon bármit, amit a szövegek tartalmaznak, legyen az szókincs, nyelvtan stb. Két lehetséges variáció: A tanulók egymásnak írják a szövegeket, és így az íráskészséget is fejleszthetjük. A tanuló párja kérésére valamilyen módon előadja a szöveget, a többieknek pedig meg kell tippelniük, hogy hogyan is mondja el.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Személyes és társas készségek | Drámajátékok bevonása | Játék | Csoportdinamika kialakítása | Kísérletezés