"The silent way"

Beküldve2016-05-30 14:32:33
Tanár neveGárdosné Illyés Zsuzsanna
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Hatékony, önálló tanulás

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformaegész osztály
Hol ismerte meg a gyakorlatotAz Erasmus + program keretében, Canterbury-ben (UK), a "Pilgrims English Language Courses" által szervezett ?Teaching Languages Using Technologies? című kurzuson.
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

Feladat: A tanulók körbe állnak a tanárral együtt, aki gesztusokkal és testbeszéd segítségével eljátssza/imitálja, hogy a kezében van egy tárgy (pl. egy vizes palack, egy labda, stb.) és ezt a tárgyat a körben állók valamelyikének adja. Ennek a személynek a kezében átlényegül a korábbi tárgy egy teljesen újjá, amit most ő illusztrál gesztusok és testbeszéd segítségével, majd a körben állók valamelyikének adja. Játék közben a tanulók nem beszélnek. A játékot addig folytatjuk, amíg a körben állók mindegyike kapott valamit. A feladat nyelvórán tovább variálható, pl. a tanulók érzelmeket (pl. annoyed, relifed, stb.) vagy az archoz, fejhez köthető igéket (pl. sniff, sneeze, stb.) játszanak el és ezeket adják át egymásnak. Ha a játék végén összegyűjtjük az eljátszott mellékneveket vagy igéket, akkor ez a játék kiváló módja lehet az előző óra szókincsének átismétlésének. A feladat azonban bármilyen óra elején használható bemelegítő feladatként, de óra közben is alkalmazhatjuk, ha úgy látjuk, hogy tanulóink figyelme lankad. Kutatások bizonyítják, hogy a fizikai tevékenység endorfin (boldogság hormon) és dopamin (hormon, ami a gyorsabb tanulást segíti) termelésre ösztönzi a szervezetet. Miért ne tanuljanak tanulóink vidáman és gyorsan?

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Játék | Csoportdinamika kialakítása