légy pozitív
Beküldve | 2017-12-01 12:03:51 |
Tanár neve | Szemeti Attila |
Témakör | Szociális és életviteli nevelés |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egyéb |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | tanártovábbképzés során |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A sok tiltással csak korlátokat állítunk fel a gyerekek elé, akik ezt hajlamosak megkerülni és ha nem látjuk, nincs pedagógus a környéken igenis megteszik, mert izgalams a korlátok megszegése.
Ehelyett a korlátozó megfogalmazás helyet pozitív üzeneteket kéne megfogalmazni a szabályzatokban, hogy ne korlátot lásson a gyermek, hanem azt, hogy mit várunk el tőle, illetve pozitív üzenetet kapjon, pl.: A folyosón sétálunk. A tanórán a telefont a táskában tartjuk. És ha ez a pozitív megközelítés már működik írásban, akkor igyekezzünk ezt napi szinten a szóbeli utasításoknál is alkalmazni, így remélhetőleg egy pozitívabb és nyugodtam iskolai légkört lehet kialakítani, ahol nem azt érezzük, hogy korlátok közé vagyunk szorítva.