légy pozitív

Beküldve2017-12-01 12:03:51
Tanár neveSzemeti Attila
TémakörSzociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformaegyéb
Hol ismerte meg a gyakorlatottanártovábbképzés során
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
Az iskolai szabályzók, házirend megszövegezésénél hajlamosak vagyunk hosszasan sorolni a korlátozó rendekezéseket, pl. Tilos a mobiltelefon használata a tanórán! Nem szabad a folyosón szaladgálni!
A sok tiltással csak korlátokat állítunk fel a gyerekek elé, akik ezt hajlamosak megkerülni és ha nem látjuk, nincs pedagógus a környéken igenis megteszik, mert izgalams a korlátok megszegése.
Ehelyett a korlátozó megfogalmazás helyet pozitív üzeneteket kéne megfogalmazni a szabályzatokban, hogy ne korlátot lásson a gyermek, hanem azt, hogy mit várunk el tőle, illetve pozitív üzenetet kapjon, pl.: A folyosón sétálunk. A tanórán a telefont a táskában tartjuk. És ha ez a pozitív megközelítés már működik írásban, akkor igyekezzünk ezt napi szinten a szóbeli utasításoknál is alkalmazni, így remélhetőleg egy pozitívabb és nyugodtam iskolai légkört lehet kialakítani, ahol nem azt érezzük, hogy korlátok közé vagyunk szorítva.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Személyes és társas készségek | Csoportdinamika kialakítása