Runaway cards

Beküldve2017-12-04 19:58:32
Tanár neveOláh Dóra
TémakörTársadalomismeret és gazdaság, Kapcsolódás Európához, interkulturalitás
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotCheltenham C.L.I.L kurzus
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
Ez a gyakorlat az Ipari Forradalom tanulásánál hasznos.
A táblára felír a tanár egy szituációt ami az ipari forradalom idején megtörténhetett.
Szituáció: "1820-as évben vagyunk. Thomas és John 13 évesek. Ők Ashbourne-ban, Derbyshire-ben élnek Angliában. Ők nagyon jó barátok és egy gyapotfeldolgozóban dolgoznak aminek a tulajdonosa Mr. Bradley. Thomas és John elmenekülnek a munkahelyükről és 2 hete senki nem látta őket."
Ezután a tanár a következő táblázatot írja fel a táblára:
Facts not connected to the story:
Facts relevant to their running away :
Facts about the general working conditions:
Social facts:
Facts about factory machinery:

Azután a tanár a diákokat 4-6os csoportokba osztja és minden csoportnak ad kb. 30 mondatot ami ezzel a korszakkal és történelmi eseménnyel kapcsolatos. A csoportoknak a mondatokat be kell tenni a fenti táblázatba. Néhány mondat lehet hogy több oszlopba is beillik.
Ezután a csoportok különböző feladatokat kapnak.
Példa 1: Írjanak párbeszédet Thomas és John között ami két nappal az elszökésük után történik.
Példa 2: A diákok írjanak levelet Mr. Bradley-nek a helyi hatóság nevében és panaszkodjanak a munkakörülményekkel kapcsolatban és fenyegessék meg hogy ha nem változtat a munkakörülményeken akkor be kell zárnia a gyárat.
Példa 3. Írjanak a diákok egy blues-t a munkakörülményekről Thomas és John nézőpontjából.
Példa 4. Írjanak egy beszámolót a nyomozó nevében aki megtalálta a két fiút.
Az óra célja hogy a diákok megértsék az ipari forradalom idején milyen gazdasági körülmények voltak Angliában és az emberek - köztük gyerekek- milyen körülmények között dolgoztak.



















Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Kreatív gondolkodás