Beküldve | 2017-12-11 15:01:12 |
Tanár neve | Chaz |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | páros |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Bell School Cambridge |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A tanár elmesél egy rövid történetet E/1 személyben.Utána a tanulók párokat alkotnak. Az egyik elkezdi mesélni ugyanazt a történetet E/3 személyben a másiknak. Kb. fél percenként,vagy 1 percenként a tanár tapsol, és akkor a pár másik fele folytatja a társa által elkezdett történetet.Ez az időtartam változhat, a tanulók életkorától és a történet hosszúságától függően. Figyelem fejlesztésére ,szövegértés, szövegalkotási képesség fejlesztésére rendkívűl hatékony.A nyelvtani ismeretek gyakorlására is jó, hiszen az igéket át kell alakítani E/3 személyűvé. Elősegíti a kooperációt is. Bármelyik tanórán remekül alkalmazható, akár a tanult ismeretek ismétlésére is.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Auditív készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás