Beküldve | 2017-12-14 19:58:40 |
Tanár neve | Chaz |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Művészetek |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | páros |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Bell School Cambridge |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A gyakorlat elvégzéséhez szükséges annyi kép, ahány gyermek van, üres lapok,ceruzák.Mindenki húz egy képet, de nem mutathatja meg senkinek. A tanulók párokban dolgoznak. A feladat: Meséld el a párodnak, hogy mi van a képeden, de csak a látottak ellentétét mondhatod.A társ pedig lerajzolja -az ellentéteket visszafordítva - mi lehet a képeden. Ha a rajz elkészült, össze lehet hasonlítani az eredeti képpel. Majd csere következik. A feladat menete ugyanaz. Ha a gyerekek nem szeretnek rajzolni, akár el is mondhatják szóban a feladat végén, hogy milyennek képzelik el az adott képet. A feladat nagyon motiváló, derült hangulatot teremt. Nyelvtanulás során segíti az ellentétek gyakorlását, és nagy fokú kreativitást igényel, hiszen nem mindennek van ellentéte...ki kell találni... A képek kiválasztásánál nagy figyelemmel járjunk el.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Auditív készségek |
Vizuális készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Problémamegoldás |
Asszociatív gondolkodás |
Kreatív gondolkodás |
Személyes és társas készségek |
Játék