Ifjúsági szakemberek egyéni fejlesztése - csoportkontextusban

2018.10.25.

Projekttükör | Ifjúság

Az Egyesek Ifjúsági Egyesület Changemaker című nívódíjas Erasmus+ ifjúsági projektjében elsősorban a kiégés megelőzésével és a motiváció fenntartásával foglalkoztak – a résztvevők saját szükségletei mentén.

A projektben nyolc nemzetközi partner dolgozott együtt a 21. századi készségek fejlesztése, az ifjúsági munka minőségének növelése, az önkéntesség, a fiatalok társadalmi részvételének és vállalkozói készségének előmozdítása érdekében. Csákány Viktóriával, az Egyesek Ifjúsági Egyesület társelnökével, a nívódíjjal elismert képzési program szakmai vezetőjével beszélgettünk a „hogyanok” kapcsán.

Különlegesen hatékony módszertannal érte el kitűzött céljait a két képzésetek. Miben látjátok a módszer legnagyobb erejét?

Az élmény alapú tanuláson, a coaching, valamint a self-coaching szemléleten keresztül tulajdonképpen a kontextust teremtettük meg a módszertannal. Tudatosan adtunk át eszközöket, amelyek azt segítették elő, hogy az ifjúsági területen dolgozó szakemberek saját magukat is felül tudják vizsgálni, tudjanak magukra reflektálni, ezáltal hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni az általuk közvetlenül elért fiatalokkal. Tartalommal a résztvevők töltötték meg a képzés elemeit a tanulási folyamataikon keresztül. A módszertan -1. lépése a tanulási célok egyéni meghatározása volt.

Dolgoztatok már korábban is ezzel a módszerrel, vagy egyfajta pilotként tekinthetünk erre a két képzésre?

Az Egyesek 15 éve minden ifjúsági programjában használja már ezt, így szervezeti szinten úgy érezzük, hogy a nívódíj voltaképp ennek a 15 év munkájának a gyümölcse, amely a Changemaker projektben csúcsosodott ki.

A nívódíj elnyerése arra enged következtetni, hogy sikerült egy nagy kihívásra pozitívan felelni: a résztvevők nagy száma, a korcsoport nagy szórása, a szakmai hátterük és tapasztalatuk más-más egyéni tanulási cél megfogalmazását sejteti. Hogy sikerült mindenkiét hatékonyan támogatni a 10 napos képzések alatt?

A programunkat a résztvevők által előzetesen kitöltött kérdőív alapján is személyre szabtuk, amely a tanulási céljaikat mérte fel. A képzésen az egyéni folyamatot úgy tudtuk támogatni, hogy már az első napon létrehoztunk egyfajta horgonyként funkcionáló feldolgozó csoportokat, ahol a tanulási folyamataikat kis körben is meg tudták osztani egymással. Minden csoportban volt egy-egy tapasztaltabb nemzetközi tag, aki facilitálta ezeket a napzáró beszélgetéseket. A két tréner természetesen a képzés egésze során elérhető volt egyéni konzultációra is.

Olvassa tovább az interjút és nézze meg a projektről készült videónkat!

További sikeres projektekről is szívesen olvasna? 
Ide kattintva böngészheti szűrhető adatbázisunkat.

Utolsó módosítás: 2019.05.23.