Elérhető a Digitális Módszertár legújabb felhívása!
2019.07.22.
Oktatás és képzés az EU-ban | Köznevelés, Szakképzés, Ifjúság
Elérkezett az idő! Töltse fel ötletét a Digitális Módszertárba augusztus 26-ig, hogy Öné lehessen a legjobbaknak járó Digitális Pedagógus Díj!
A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertára azoknak a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával.
Az idei felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A feltöltött ötletek közül azok, amelyek megfelelnek a felhívás szempontjainak, az értékelést követően bárki számára elérhetővé, publikussá válnak a Digitális Módszertárban. A szakértői értékelés alapján a felhívásra jelentkező, kiemelkedő ötletek feltöltőinek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerjük el, melynek átadására és a díjazott ötletek bemutatására a Digitális Konferencián kerül sor 2019. november 30-án, Budapesten.
A Felhívás teljes szövege ide kattintva tölthető le.
A 2019. évi felhívás céljai:
A Digitális Módszertár a gyakorlatban hasznosítható ötleteket és eszközöket kíván összegyűjteni és bemutatni, a következő átfogó célokra építve:
- tudásmegosztás;
- digitális kultúra és digitális írástudás erősítése, tudatosítása;
- digitális kompetenciák fejlesztése;
- a közösségi tanulás és a jó gyakorlatok megosztásának összekapcsolása az IKT eszközeivel;
- új tanulási formák és csatornák kialakítása;
- az ötletek felhasználása, adaptálása a napi gyakorlatba.
Újdonság! Kategóriákat hirdetünk!
Az idei pályázatban a korábbi évektől eltérően két kategóriában hirdetünk díjat: Óratervek és Projektek. Úgy láttuk, hogy erre szükség van, mert az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a különböző méretű és eltérő hosszúságú pedagógiai folyamatok összehasonlítása rendkívül nehézzé teszi az értékelést és az összehasonlítást, miközben mindkét ötlettípusra nagy igénye van a Módszertár látogatóinak.
Az óratervek (1-2 órás pedagógiai folyamatok) és a projekttervek (legalább 3 tanórányi pedagógiai folyamatok) egyaránt benyújthatók, egy feltöltő akár mindkét kategóriába tölthet fel módszertani ötleteket.
Jelentkezni tehát olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentum (pl. óravázlat, tematikus terv, projektterv) bemutatásával lehet, amely
- kapcsolódik a Felhívás felsorolt átfogó céljaihoz
- kreatív, innovatív digitális pedagógiai ötletet mutat be a felhasználást segítő részletezettséggel, illetve az ötlet adaptálását támogató csatolmányokkal, dokumentumokkal, sablonokkal;
- a tanórákon vagy tanórán kívüli tevékenységekben is hasznosítható.
Kiknek szól a felhívás?
A Felhívásra pedagógusok, pedagógusok együttműködő csoportjai (tanárpárok vagy tanári csoportok), pedagógiai szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók jelentkezését várjuk, akik számára fontos:
- a digitális kultúra és digitális írástudás fejlesztése;
- a 21. századi készségek fejlesztése;
- a pedagógiai szemléletváltás előmozdítása;
- a fejlesztő pedagógiai értékelési kultúra előmozdítása
- a tudásmegosztás, a közösségi tanulás és az egymástól való tanulás támogatása;
- a saját eredmények, jó gyakorlatok bemutatása;
- a digitális nemzedék megszólítása újszerű, saját ötleten alapuló, tanórai kontextusba vagy tanórán kívüli tevékenységekbe ágyazott módszertani gyakorlatokon keresztül.
Ki nyerheti el a Digitális Pedagógus Díjat?
A Digitális Módszertárba bekerült ötletek közül díjban csak olyan módszertani ötlet részesülhet, amely
- a Felhívás megadott határidején belül (2019. július 22. – augusztus 26.) kerül feltöltésre;
- pedagógusok, pedagógusok együttműködő csoportjai (tanárpárok vagy tanári csoportok), pedagógiai szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók által kerül feltöltésre;
- világos, innovatív pedagógiai célokat fogalmaz meg;
- a módszertani ötletet a pedagógiai folyamatba ágyazottan mutatja be (kiemelve annak pedagógiai célját) egy téma feldolgozásán keresztül;
- a tanulók fejlesztését, tevékenységeit támogató fejlesztő pedagógiai eszközrendszert mutat be;
- a jelentkező(k) által önállóan kidolgozott és kipróbált, saját módszertani ötletet küld be;
- célja a pozitív tanulási attitűd kialakítása, a tanulóközpontú megközelítés erősítése;
- bárki számára elérhető program/szoftver/platform/alkalmazás felhasználását célozza meg;
- felhasználóbarát (könnyen érthető, jól illusztrált, ésszerű és elegendő terjedelmű) formában teszi közzé;
- hiteles képet nyújt a módszer használatáról, annak előnyeiről, nehézségeiről, tapasztalatairól;
- adaptálhatósága széles körű és javaslatot tesz az alternatív felhasználás formáira, lehetőségeire;
- továbbá előnyt jelent, ha a módszertani ötlet: korábban nem került publikálásra
A Digitális Módszertár közvetlenül böngészhető – az eddig feltöltött ötletekkel és a korábbi felhívásokkal együtt – a www.digitalismodszertar.tka.hu oldalon.
Gyakran Ismételt Kérdések és válaszaik ide kattintva elérhetőek.
A Felhívás időszaka: 2019. július 22 - augusztus 26. www.digitalismodszertar.tka.hu > Feltöltés > Digitális Módszertár További információ: https://www.facebook.com/Atanulasjovoje | modszertar@tpf.hu | (+36 1) 237 1300 |
Kérjük, az előkészületek és a feltöltés során vegye figyelembe, hogy az augusztus 26. nap (a határidő napja) 13:00 után érkező telefon és email megkeresésekre nem áll módunkban válaszolni. A Felhívással kapcsolatos telefonos ügyfélszolgálatunk munkanapokon 9.00-13.00 között érhető el.
A Felhívás teljes szövege ide kattintva tölthető le.
Iratkozzon fel hírlevelünkre! >> Ne maradjon le a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és |
Utolsó módosítás: 2019.07.24.