5+1 tipp az #ErasmusDays eseménye népszerűsítéséhez

2019.07.17.

Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

Ha már elhatározta, hogy eseményt szervez az idei #ErasmusDays programsorozat keretén belül október 10-12. között, esetleg már regisztrálta is eseményét a nemzetközi oldalon, akkor jó hírünk van: elérkezett a megvalósítás szakasza.

Egy sikeres esemény legértékesebb indikátora az esemény résztvevőinek száma – majd az ő értékeléseik az eseményről. A szervezés során a résztvevők toborzására kerül a fókusz, amelynek elengedhetetlen része az esemény promóciója, azaz népszerűsítése, amihez adunk is néhány tippet, hogy minél több résztvevővel és minél gördülékenyebben menjen a szervezés.

 Tipp 1: Válassza ki a közösségi média felületét! 

Annak ellenére, hogy valószínűleg több közösségi média platformot is ismer, esetleg használ a hétköznapok során (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter), egy esemény promóciója során jobb az egyszerű megoldást követni: célszerű az összes közül csak egyet kiválasztani, amelyen rendszeresen oszt meg tartalmat és kommunikál az esemény iránt érdeklődőkkel. Az eseményszervezés tekintetében általában a Facebook a legkézenfekvőbb megoldás.

 Tipp 2: Hozzon létre eseményt! 

Miután megosztotta eseményének hírét az intézménye honlapján, a kiválasztott közösségi média csatornán hozzon létre egy eseményt, ahol megadhatja a pontos dátumot, időtartamot, helyszínt és leírást a résztvevők számára. Kezdetben hívja meg az ismerőseit, akiket arra kérhet, hogy egy megosztással vagy az ő ismerőseik meghívásával járuljanak hozzá az esemény sikerességéhez.

A továbbiakban ezen az eseményen keresztül kommunikálhat a résztvevőkkel és érdeklődőkkel; szavazást indíthat, tartalmakat oszthat meg, kérdezhet és reagálhat is a felmerült kérdésekre, megjegyzésekre is.

 Tipp 3: Használjon #hashtageket! 

Használja a programsorozat hivatalos hashtagét, vagyis az #ErasmusDays-t és jelölje meg a magyar Erasmus+ programhoz tartozó, és az eseményéhez leginkább passzoló Facebook oldalainkat is, amelyeket az alábbi elérhetőségeken talál meg:

 Tipp 4: Frissítse a közösségi média profilját! 

Vessen egy pillantást saját közösségi oldalának „Névjegy” részének legfontosabb beállításaira, a leírásra, az elérhetőségekre és az itt megjelenített linkekre is. A linkek tekintetében érdemes lehet itt is megosztani az aktuális és közelgő eseményeket, a legfontosabb híreket, így az új követők is gyorsan megtalálják a hasznos információkat.

 Tipp 5: Tervezze meg jól a tartalmat! 

A legtöbb esetben hajlamosak elbizonytalanodni a szervezők a tartalmakat illetően; aggódhatnak, hogy nem lesz elég a tartalom, vagy, hogy nem találják meg a megfelelő formátumot, hogy átadják az üzenetüket. Ezért van szükség a tartalomstratégia készítésre!

Ha tudja, hogy mikor, melyik felületen és milyen célcsoport számára szeretne kommunikálni, akkor nincs szükség túl sok tartalomra. Sokszor elég a már meglévő hosszabb tartalmakat (például a cikkeket) rövidebb egységekre lebontani, amelyből nagyszerű blog bejegyzések vagy Facebook posztok születhetnek egy-egy frappáns képpel párosítva!

 Tipp+1: Engedjen betekintést a színfalak mögé! 

Két eseményt és azok marketingjét sokszor csak az különbözteti meg egymástól, hogy a szervezők mennyi „kulisszatitkot” osztanak meg az érdeklődőkkel. Manapság nem elégszenek meg az események résztvevői a legfontosabb információkkal; szeretnek betekintést nyerni a színfalak mögé, megtudni, hogy mi zajlik az esemény hátterében, kik a szervezők, hogyan készülődnek? A tapasztalat azt mutatja, hogy szerencsés minél inkább bevonni a háttérmunkálatokba is az érdeklődőket.

Szervezzen eseményt és ünnepelje velünk az Erasmus+ programot és Európát!

Az eseményét ide kattintva tudja regiszrálni. 

 A jelentkezés és az esemény regisztrációjának határideje: 2019. augusztus 30.  

Ha kérdése merülne fel, várjuk üzenetét az erasmusdays@tpf.hu e-mail címen.

További információért az idei Erasmus Napokról kattintson ide

Utolsó módosítás: 2019.08.27.