Alma a fán - Fókuszban a társadalmi befogadás az oktatásban

2019.09.23.

Rendezvény | Köznevelés, Szakképzés, Ifjúság

A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvényének témája: hatékony kommunikációval a társadalmi beilleszkedésért küzdő gyerekek támogatásáért.

Időpont: 2019. október 17. csütörtök, 15:00 – 18:00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1. VI. emelet, Brüsszel terem)

Előadó és a műhelymunkák vezetője: Gönczöl Enikő és Földes Petra

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógusoknak és az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatunkhoz kapcsolódóan 2019-ben útjára indítjuk az Alma a fán – Fókuszban a társadalmi befogadás az oktatásban címet viselő műhelysorozatunkat, fórumot teremtve az együttműködésre, az együtt tanulásra a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett a társterületek szakemberei számára is. A délutáni, háromórás klubrendezvények célja, hogy az érintett szereplők számára teret biztosítsanak a párbeszédre és a tudásmegosztásra.

Téma: Hatékony kommunikációval a társadalmi beilleszkedésért küzdő gyerekek támogatásáért

Az előítéletes gondolkodás, a nyilvánvalóan vagy látensen megnyilvánuló diszkrimináció rendkívül sok kárt okoz nemcsak társadalmi, hanem iskolai szinten is. A paradigmaváltásnak elsősorban az emberek tudatában kell megtörténnie, majd az egyénnek kell alkalmaznia azt az élet minden területén. Rendszerszintű változás nem történhet az egyéni attitűdök és gondolkodásmódok felülvizsgálata nélkül.

Műhelyünk célja, hogy a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportjának munkatársaival, a meghívott előadóval és műhelyvezetőkkel együttműködve átgondoljuk azokat a rögzült gondolkodási és kommunikációs struktúrákat, amelyek meghatározzák reakcióinkat. Ez segíthet abban, hogy formálódjon személyes viszonyulásunk a problémához, és a különféle gyakorlatok közül tudatosan válasszunk (és ne pusztán érzelmi alapon).

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témában érintett további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).

Jelentkezni legkésőbb október 16-ig, illetve a szabad helyek függvényében lehet, az alábbi regisztrációs linken. A rendezvényre kb. 60 főt várunk, amint a regisztráltak száma eléri ezt a létszámot, a regisztrációt lezárjuk.

Az eseménnyel kapcsolatos kérdéseiket Szűcs Marianna projektvezetőnek tehetik fel a marianna.szucs{kukac}tpf.hu e-mail címen.

REGISZTRÁCIÓ ITT!

PROGRAM

14:30 – 15:00 Érkezés, regisztráció
15:00 – 15:15 Hangolás interaktív játék formájában
Horváth Emőke, STAIRS projektkoordinátor, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány
15:15 – 15:25 Előadás: STAIRS - A Tempus Közalapítvány társadalmi befogadással foglakozó projektje
Szűcs Marianna, STAIRS projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány
15:25 – 15:50 Előadás: Gönczöl Enikő kontextusteremtő előadása
15:50 – 16:00 Szünet
16:00 – 16:55 Párhuzamos műhelymunkák

1. műhely: Több mint kommunikáció
Műhelyvezető: Földes Petra, tanár, szerkesztő, mentálhigiénés szakember

Műhelyleírás: Amikor kommunikációról beszélünk, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a kommunikációs stílusunk, szokásaink mögött mélyen beágyazódott attitűdök állnak. Ezért a kommunikációs stílus tartós változása nem képzelhető el az attitűdök változása nélkül. Ez szerencsére fordítva is igaz: a hitelesen alkalmazott és megélt, konstruktív kommunikáció visszahat az attitűdökre, s így értőbb szakemberré tesz. A workshopon valós példákon keresztül tárjuk fel és próbáljuk ki a támogató kommunikáció verbális sajátosságait.

2. műhely: Közös gondolkodás a társadalmi előítéletekről és ezek iskolai teljesítményt befolyásoló hatásairól
Műhelyvezető: Gönczöl Enikő, tanár, tankönyvíró, oktatási programfejlesztő

Műhelyleírás: Viselkedésünkkel és kommunikációs megnyilvánulásainkkal folyamatosan hatással vagyunk diákjaink teljesítményére. A workshopon közösen gondolkodunk arról, hogy az előítéletes és korlátozó tanári attitűdök hogyan köszönnek vissza a diákok eredményeiben, és megismerünk néhány jó gyakorlatot arra vonatkozóan, hogy megfelelő kommunikációval miként tudjuk támogatni hátrányos helyzetű diákjainkat.

16:55 – 17:05 Szünet, teremcsere
17:05 – 18:00 Párhuzamos műhelymunkák

A fenti műhelyek ismétlődnek, a résztvevőknek így alkalmuk van egymás után mindkét műhelymunkán részt venni.

REGISZTRÁCIÓ ITT!

Utolsó módosítás: 2019.09.27.