Az Erasmus35 arcai megmutatják, mitől különleges a 35 éves program

2022.10.15.

Hír | Ifjúság, EU, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Köznevelés, Felsőoktatás

A 35 éves Erasmus+ arcai rendezvényeken, videókon és Brüsszelben is képviselik a születésnapos programot.

Idén egész éves kampánnyal ünnepeljük a születésnapos Erasmus+ programot, melynek népszerűsítéséhez inspiráló egykori és jelenlegi résztvevőkkel és projektmegvalósítókkal működünk együtt.

Összesen 11 Erasmus35 arc a program minden szektorát képviseli. Kiemelt helyet kaptak a Pályázati Pavilon 2022. évi számában, emellett megjelentek a Tempus Közalapítvány rendezvényein és online csatornáin is. Két Erasmus35 arc szeptemberben Brüsszelben képviselte Magyarországot az Európai Bizottság évfordulót ünneplő konferenciáján.

Ismerje meg az Erasmus35 arcait!

Barna Zsombor

2016-ban Erasmus+ ösztöndíj segítségével tanult színészetet Canterbury­ben, Angliában. Az angliai tanulmányi félév alatt, egy rendező szakos hallgató vizsgaelőadásával fellépőként eljutott az edinburgh-i Fringe fesztiválra is. A kint töltött idő hatására nemcsak szakmailag lett magabiztosabb, hanem magánemberként is.

Galgóczy Éva

A BGSzC II. Rákóczi Ferenc Technikum némettanára, az „Innováció és mobilitás a korszerű turisztikai képzésért: 4 ország - 40 legjobb gyakorlat” elnevezésű Erasmus+ pályázat koordinátora. Két iskolában is ellátott projektkoordinátori feladatokat, amelynek eredményeként több száz tanuló utazott külföldre.

Fóris Norbert

Többdiplomás sportoló, a Testnevelési Egyetem első látássérült hallgatója. 2019-ben Erasmus-ösztöndíjasként a finnországi Tamperében tanult business menedzsmentet. A külföldön töltött idő alatt erősödött alkalmazkodókészsége, a különböző kihívásokat megtanulta kreatívan megoldani.

Gyöngyösi Krisztina

Az Élményakadémia Egyesület szakmai vezetője, trénere, mentálhigiénés szakember. 2005-ben végzett szociológia szakon, 2009 óta dolgozik trénerként. Az Erasmus+ program lehetőséget teremt az Élményakadémia Egyesület számára, hogy ténylegesen el tudják érni a hátrányos helyzetű fiatalokat, hogy előttük is kinyíljon a világ.

Kovács Ákos

A Békéscsabai Evangélikus Gimnázium idén érettségizett 19 éves diákja 2020-ban egy hetet, 2021-ben pedig hosszútávú diákmobilitás keretében 2 hónapot tölthetett el a szicíliai Marsalában. Szerinte egy középiskolás számára nagy kihívás, hogy sokezer kilométerre az otthonától is megtalálja önmagát – azonban ő nagyon hamar beilleszkedett, „olaszként működött Szicíliában”, amelyre azóta második otthonaként tekint.

Jakab Eszter Zsófia

A szeghalmi Péter András Gimnázium 12. osztályos tanulója először 5. osztályos tanulóként utazott Angliába, 6. és 7. osztályosként már maga fogadott Törökországból diákokat. Az így szerzett tapasztalat és élmény az egymás iránti tiszteletre, türelemre és elfogadásra tanította. Erasmus+ projektek keretében eljutott Portugáliába, Törökországba és Franciaországba is.

Tóth Judit Emma

Először 2013-ban találkozott az Erasmus+ programmal, amikor az agrárszakképzésben kezdett dolgozni. 2014-ben már aktívan segítette az akkori koordinátort, majd 2015-ben kísérő személyként vett részt egy 10 hetes dániai programban. Azóta koordinátorként számos nemzetközi együttműködésben vett részt, emellett továbbképzésekre jár és előadásokat is tart az Erasmus+ programról.

Szarvas Zsolt

2014-ben, 24 évesen hallott először az Erasmusról, előtte nem is járt külföldön. Azóta 20 ifjúsági cserén, 1 rövidtávú és 1 hosszútávú önkéntes programon, valamint 1 Erasmus+ szakmai gyakorlaton vett már részt. Az erasmusos tapasztalatai hozzájárultak ahhoz, hogy Kolumbiában megalapította a saját, önkéntes csereprogramokat lebonyolító nonprofit szervezetét, a WeCollab ONG-t.

Hruskó Erika

Kommunikációs szakember, aki 2022 tavaszán vett részt egy Erasmus+ kommunikációs tréningen: az Önállóan lakni közösségben élni mozgássérült emberek érdekvédelmével foglalkozó civil szervezet képviseletében, a spanyolországi Salàs de Pallars faluban. A tréningek során fontos volt számára az érzékenyítés, mivel a munkája során célja a fejekben való akadálymentesítés és szemléletformálás.

Dr. Tarr Zsuzsanna

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem intézményi koordinátora. Az Erasmus+ programba annak magyarországi indulásával egyidejűleg került, így idén már negyed százada dolgozik a program különböző projektjeinek intézményi megvalósításán. Nyertes projektjei a teljes felsőoktatási Erasmus+ palettát lefedik, a mobilitási projekteken túl intenzív programok, közös mesterképzések, továbbá Európai Egyetemi Szövetségi projektek megvalósítója.

Monok Péter

Az Erasmus35 közönségdíjas arca angol nyelvtanárként 2006 óta foglalkozik nemzetközi partnerségi pályázatokkal. A Kossuth Lajos Gimnázium koordinátorként számos projektben tevékenykedett, melyeknek rengeteg pozitív hozadéka van a diákok és a tanárok számára is. A mobilitások során már több mint 140 diákot vitt ki külföldre, sokszor olyanokat is, akiknek egyébként nem lett volna lehetősége rá.


 Az Erasmus35 arcaink bemutatkoznak az Erasmusplusz.hu oldalán, illetve a velük készített videósorozatunkban is!

Utolsó módosítás: 2022.11.11.