Iskolába viszik a múzeumot

2018.06.07.

Projekttükör | Köznevelés

Európai Nyelvi Díjjal ismerték el a Szépművészeti Múzeum nyelvoktatási programját. Ebben műalkotások segítségével fejlesztik a részt vevő gyerekek angoltudását. A jelenleg iskolai tesztelés alatt álló tananyag a múzeum által szervezett táborokban már jól vizsgázott, most pedig az Európai Bizottság elismerését is kiérdemelte.

A Tempus Közalapítvány 15 éve adományoz Európai Nyelvi Díjat azoknak a kreatív és példaértékű nyelvoktatási programoknak, amelyek kiemelkedő módon támogatják a nyelvtanulást hazánkban. Az Európai Bizottság által alapított díjat idén a Szépművészeti Múzeum Festmények közt barANGOLunk (DepARTures) című múzeumpedagógiai programja kapta meg.

Az interaktív tananyagot diákok számára dolgozta ki Juhász Litza múzeumpedagógus azzal a céllal, hogy a fiatalok művészettörténeti és nyelvi ismereteit párhuzamosan lehessen fejleszteni. A projekt a budapesti Szépművészeti Múzeum XVII. századi holland festmény- és grafikai gyűjteményében, a budapesti Vasarely Múzeumban, valamint a Magyar Nemzeti Galéria állandó gyűjteményében található festményeken és szobrokon alapul. A történet kibontakozásával a résztvevők fokozatosan ismerkednek meg a festményeken és a szobrokon ábrázolt személyekkel. A tájképekből, szobabelsőkből és zsánerjelenetekből következtetni lehet a szereplők lakhelyére, valamint arra, hogy mivel foglalkoznak éppen, vagy mit látnak maguk körül. A tanulók fantáziájára is szükség van, hiszen a történet részleteit ők maguk találják ki. Ez a játékos tanulási forma az eddigi résztvevők számára informatívnak, motiválónak és a nyelvtanulás szempontjából nagyon hasznosnak bizonyult.

Olvassa tovább az interjút!

További sikeres projektekről is szívesen olvasna? 
Ide kattintva böngészheti projektbemutatókból készült szűrhető adatbázisunkat.

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre! >>

Ne maradjon le a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és 
a legfontosabb pályázati információkról!

Utolsó módosítás: 2018.06.11.