Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

Profi üzleti mentorok menthetik meg a kis- és középvállalkozásokat

2019 | Felsőoktatás | cégek és oktatás, a munka világa, nívódíjas projekt, pénzügyi / gazdasági ismeretek, vállalkozókészség fejlesztése | Budapest | Budapesti Gazdasági Egyetem

2019

Milyen segítség nyújtható a vállalkozásoknak ahhoz, hogy hosszú távon is sikeresen működjenek? A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) szakemberei szerint az egyik ilyen eszköz az üzleti mentorálás lehet. Ezért a témával nemzetközi partneri kör bevonásával foglalkoztak három éven keresztül az Erasmus+ program támogatásával.

Oszd meg és énekelj! - Élményalapú tanulás Kodály-módra

2019 | Felsőoktatás | | Budapest | Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

2019

Évekkel ezelőtt egy magyar, egy holland és egy skót zenei intézmény elhatározta, hogy megkísérli ötvözni a kodályi elveket a 21. századi zenepedagógiával. Ebből a gondolatból született meg 2016-ban a Kodály HUB: Sing, Learn, Share című projekt, amely az Erasmus+ program felsőoktatási stratégiai partnerségek pályázat keretében kapott két és fél éves támogatást. A projekt végéhez közeledve már szépen kirajzolódnak az elmúlt időszak eredményei és a jövő tervei is. Ennek kapcsán beszélgettünk Furka Beátával, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem projektmenedzserével.

Bhután: szerelem első látásra - Nemzetközi kreditmobilitás

2019 | Felsőoktatás | interkulturális tapasztalat, környezetvédelem | Pest | Szent István Egyetem

2019

Az Európai Bizottság 2015-ben indította el az Erasmus+ nemzetközi kreditmobilitás programot azzal a céllal, hogy az Európán kívüli régiókat is bekapcsolja a felsőoktatási mobilitási vérkeringésbe. Külön célkitűzésként jelent meg, hogy ezen programok meghatározott része a legszegényebb országokkal valósuljon meg. Dr. Tarr Zsuzsannával, a Szent István Egyetem Nemzetközi és Külkapcsolati Központjának vezetőjével bhutáni partnerkapcsolatukról beszélgettünk.

A múlt értékei - Kulturális örökséggel foglalkozó szakemberek képzése

2018 | Felsőoktatás | | Budapest | Eötvös Lóránd Tudományegyetem

2018

Második alkalommal nyerte el az Európai Bizottság támogatását az a nemzetközi Erasmus Mundus mesterképzés, amelyet az ELTE koordinál. A kulturális örökség tanulmányok szakember nemzetközi képzésre idén 13 országból jelentkeztek hallgatók. A TEMA+ a Kulturális Örökség Európai Évének (2018) hivatalos programjai közé tartozik. Nemcsak a képzés tematikáját tekintve illeszkedik tökéletesen abba, hanem számos egyéb kiegészítő eseményével is.

Egy projekt három rétege: film, színház, bábművészet

2017 | Felsőoktatás | drámapedagógia, színház | Budapest | Színház- és Filmművészeti Egyetem

2017

Nemzetközi együttműködések keretében sok olyan felsőoktatási projekt született az elmúlt években az Erasmus+ programban, melyek innovatív tartalmak fejlesztését tűzték ki célul. Ezek az ún. stratégiai partnerségek. A projektek számos területen valósítják meg újító törekvéseiket. A Színház- és Filmművészeti Egyetem három művészeti területen fejlesztett innovatív tananyagokat a Three layers of telling a story: creation of joint curricula in the higher education of cinematographers, puppeteers and applied theatre practitioners című stratégiai partnerségek projektjében.

A nyitottság a beilleszkedés sikerfaktora

2016 | Felsőoktatás | alapkészségek fejlesztése, interkulturális tapasztalat, nyelvtudás, szociális kompetenciák | Veszprém | Tanárok Európai Egyesülete (AEDE-Hungary)

2016

Nagyszabású nemzetközi kutatómunka zajlott 2012 és 2015 között Európában, amelynek fókuszában az Erasmus+ programban való részvétel és az interkulturális kompetenciafejlesztés összefüggéseinek és egymásra hatásainak vizsgálata állt. A tíz kiváló európai felsőoktatási intézmény és oktatási szervezet részvételével zajló projektnek magyar partnere is volt: hazánkat a Tanárok Európai Egyesülete (az AEDE hazai szervezete) képviselte.

Vizuális nevelés és matematika - Izgalmas interdiszciplináris projekt egri vezetéssel

2016 | Felsőoktatás, Köznevelés | IKT, természettudomány | Heves | Eszterházy Károly Főiskola

2016

A hazánkban is nagy múltra visszatekintő Tempus programban nyert támogatást 2012-ben az egri Eszterházy Károly Főiskola által vezetett projekt. A belga, finn, osztrák és szerb partnerekből álló konzorcium célja az volt, hogy a matematikát vonzóbbá tegye a fiatalok számára, illetve hogy a technológia és a pragmatikus oktatási módszerek fejlesztése révén támogassa a szerbiai tanárképzést.

Interkulturális kommunikációs készség – lépéselőny a munkaerőpiacon

2016 | Felsőoktatás | interkulturális tapasztalat, nyelvtudás, szociális kompetenciák, vendéglátás | Budapest | Budapesti Gazdasági Egyetem

2016

Ma már elengedhetetlen, hogy a munkavállalóknak legyenek interkulturális ismereteik. Így tudjuk megérteni, hogy a különböző kultúrákból, más-más szemlélettel és értékítélettel érkező emberek hogyan viszonyulnak a munkavégzéshez, az üzletkötéshez és egyáltalán a kommunikációhoz.

Migráció és medicina - tananyagfejlesztés az orvosképzésben

2016 | Felsőoktatás | egészségügy, interkulturális tapasztalat, szociális kompetenciák | Baranya | Migráció és medicina

2016

A 2010-ben elindított MSc in Migrant Health: Addressing New Challenges in Europe – CHANCE című Erasmus projekt egyik legfontosabb célja naprakész tudás átadása olyan egészségügyi és szociális szakemberek számára, akik a napi munkájuk során rendszeresen nyújtanak segítséget migránsok és menekültek részére.

Európai egyetemi együttműködés a fenntartható mezőgazdaságért

2015 | Felsőoktatás | gazdálkodás, mezőgazdaság, műszaki ismeretek, természettudomány | Hajdú-Bihar | Debreceni Egyetem

2015

Az immár több mint 10 éve működő Erasmus Mundus program hiánypótló nemzetközi mesterképzéseket támogat. A magyar felsőoktatási intézmények is komoly sikereket érnek el az Európai Unió ezen kiválósági programjában. A Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kara egy nemzetközi szinten is innovatívnak számító közös képzésben vesz részt 2011 óta. Prof. Dr. Babinszky Lászlót, a European Master in Sustainable Animal Nutrition and Feeding – Erasmus Mundus (EM-SANF) mesterprogram magyarországi koordinátorát kérdeztük tapasztalatairól és az együttműködés eredményeiről.

Verseny a jövőért

2015 | Felsőoktatás | alapkészségek fejlesztése, cégek és oktatás, a munka világa, munkaerőpiac, pénzügyi / gazdasági ismeretek, vállalkozókészség fejlesztése | Budapest, Veszprém | Verseny a jövőért

2015

Köztudott, hogy a versenyszellem növeli a teljesítményt és a kreativitást. De hogyan lehet egy verseny által társadalmi hatást gyakorolni? Mi történik, ha egy cég problémájára felsőoktatási hallgatóknak kell megoldást keresniük versenykörülmények között? Nemzetközi együttműködések keretében sok olyan projekt született tavaly az Erasmus+ programban, mely jó gyakorlatok cseréjét vagy innovatív tartalmak fejlesztését tűzte ki célul. Ezek az ún. stratégiai partnerségek. Egy magyar és egy spanyol koordinációjú nyertes projekten keresztül mutatjuk be, hogy lehet újszerűen alkalmazni a verseny módszerét és ezzel milyen eredményeket lehet elérni.

Várostervezés előtt - helyismeret

2013 | Felsőoktatás | | Budapest | Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar Urbanisztika Tanszéke

2013

Az Erasmus program nemcsak hallgatók és oktatók mobilitását segíti, hanem felsőoktatási intézmények projektalapú együttműködéseit is támogatja. Az Erasmus intenzív programok remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy olyan kurzusok is megvalósulhassanak, amelyek nem részei a tantervnek. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Karának Urbanisztika Tanszéke egy ilyen hiánypótló kurzust szervezett. A tapasztalatokról a Cities Revis(it)ed című projekt koordinátorával, Dr. Kissfazekas Kornéliával beszélgettem.

A fenntartható fejlődés oktatása - Erasmus intenzív program a Szent István Egyetemen

2013 | Felsőoktatás | természettudomány | Pest | Szent István Egyetem

2013

A Szent István Egyetem Gazdasági, Agrár- és Egészségtudományi Kara a 2010/2011-es tanévtől kezdődően nyert Erasmus támogatást a fenntartható fejlődés oktatásával foglalkozó tíz napos intenzív program megszervezésére. A projekt partnersége nyolc európai egyetemből szerveződött. A részt vevő felsőoktatási intézmények mind földrajzilag, mind pedig a projektben képviselt tudományterületek vonatkozásában széles spektrumot fogtak át.

Nomád dokumentumfilmesek európai vándorúton

2013 | Felsőoktatás | | Budapest | Színház- és Filmművészeti Egyetem

2013

Két év, három ország és egy nemzetközi dokumentumfilm-rendező osztály. Lényegében ennyit tudtam a Docnomadsról, amikor jelentkeztem a képzésre egy három perces kisfilmmel a világomról, magamról.

Egy nyelvtanárasszisztens kalandjai Norvégiában

2012 | Köznevelés | szakmai gyakorlat | Pest | Huszka Andrea (Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar)

2012

Huszka Andrea a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsésztudományi Karán szerzett német nyelv- és irodalomtanári diplomát 2011-ben. Tanítási gyakorlatát egy norvég falucskában teljesítette a 2012–2013-as tanév első felében. A német és angol nyelvórákon túl számos más tevékenységben és területen is kiváló tapasztalatokat szerzett.

Környezettudatos és innovatív autógyártási megoldások

2012 | Felsőoktatás | | Fejér | Kodolányi János Főiskola

2012

Arra kereste a választ hat ország 64 hallgatója, 16 oktatója és több külső szakembere, hogy miként tudják a fenntarthatóság jegyében a jövendőbeli kommunikációs szakemberek megváltoztatni a fogyasztói magatartást az autóipar területén.

Tartalom alapú nyelvoktatás: szakmai gyakorlatból szakdolgozat

2011 | Felsőoktatás | interkulturális tapasztalat, nyelvtudás | Csongrád | Csudai Eszter (Szegedi Tudományegyetem)

2011

Csudai Eszter a Szegedi Tudományegyetem angol-biológia szakos hallgatójaként jelentkezett a Comenius tanárasszisztensi programba 2011-ben. Nyertes pályázóként még abban az évben megkezdhette tanítási gyakorlatát Spanyolországban, egy kéttannyelvű gimnáziumban, ahol természettudományos tárgyakat tanított angol nyelven.

SzocioTúra kreditpontokért

2011 | Felsőoktatás | | Budapest | Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar

2011

A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kara 2011-ben indította útjára hároméves Erasmus intenzív programját. Az Interdisciplinary Training on Social Inclusion című kurzus olyan jövendőbeli szakemberek számára nyújt tanulási lehetőséget, akik munkájuk során emberekkel foglalkoznak majd, embereken fognak segíteni. A projekt első állomása Budapest volt, a következő helyszín Lisszabon, azt követően pedig Brüsszel lesz. A projektben részt vevő magyar, belga, portugál, olasz, finn, török és román hallgatók nem szokványos tanulási helyzetben találták magukat ez év májusában. A program koordinátorát, Dobos Attilát kérdeztük az eddigi tapasztalatokról.

Magabiztosabbá váltam a tanári katedrán - Tanítási gyakorlat Németországban

2011 | Felsőoktatás, Köznevelés | nyelvtudás | | Balogh Borbála

2011

Balogh Borbála az ELTE Bölcsészettudományi Karán, angol-német szakos tanárként végzett 2011-ben. Még ugyanebben az évben 3 hónapos tanítási gyakorlaton vett részt Németországban. A fogadó intézményben szerzett tapasztalatairól és élményeiről mesélt.

Az újra nyitott hallgatók és az új megoldásokat kereső cégek – Erasmus intenzív program az ELTÉ-n

2011 | Felsőoktatás | | Budapest | Eötvös Loránd Tudományegyetem

2011

Az ELTE által koordinált Central European Functional Programming (CEFP 2011) Erasmus intenzív program jó példa arra, hogy hogyan lehet egy olyan témát, mint a funkcionális programozási nyelvek fejlődésének legújabb eredményei multidiszciplináris, innovatív módon feldolgozni. Fontos szempont volt az is, hogy az intenzív kurzus az oktatási, a kutatási és a vállalati szféra együttműködését erősítse.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000576/2014

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU