Rugalmas és átjárható szakképzés

Dilemmák és lehetőségek az Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer (ECVET) hazai alkalmazására

2013 | Disszeminációs füzetek, ECVET, Egész életen át tartó tanulás program 2007-2013

Kiadványunkkal helyzetképet igyekeztünk adni az ECVET jelenlegi állapotáról, a hazai fejlesztések folyamatáról és eddig elért eredményeiről, valamint a jövőt érintő kihívásokról, lehetőségekről.

A kötet három fejezetéből az első az ECVET magyarországi bevezetési folyamatát ismerteti, egyrészt a Tempus Közalapítvány által koordinált Nemzeti ECVET Szakértői Hálózat munkáját foglalja össze, másrészt a jelenleg is folyó fejlesztést, mely a Magyar Képesítési Keretrendszer kidolgozására irányul.

A második fejezet egy tágabb kontextust ölel át, összefoglalást ad arról, hogy az Európai Unió országai milyen stratégiákat alkalmaztak az ECVET bevezetésére, rálátást kapunk az Európában zajló jelentősebb kísérleti projektekre, valamint az ECVET szakértők tanulmányútjai alapján bepillantást nyerhetünk az ECVET bevezetésének szintjére és a közben felmerülő kihívásokra az egyes környező országokban.

A füzet harmadik fejezete két kutatás bemutatása, mely az ECVET egyelőre itthon talán legkézzelfoghatóbb területét, a földrajzi mobilitást érinti. Egyes nemzetközi szakképzési mobilitási projektek hol saját igény alapján, hol a pályázati rendszerben fennálló egyre nagyobb verseny miatt elkezdtek törekedni az ECVET-eszközrendszer egyes elemeinek beépítésére a saját mobilitási programjukba. Ennek szintje természetesen teljesen különböző, és nagyon sok tényezőtől függ. Szerettük volna látni, hogy melyek azok a tényezők, amelyek meghatározzák az egyes eszközök használatát, milyen gátakba ütköznek, milyen előnyöket tudnak kovácsolni azokból, létezik-e „igazi ECVET mobilitási projekt.

A kiadvány a forrás megjelölésével szabadon felhasználható.

Méret: 4,0 MB
Kiterjesztés: PDF

Letölthető