A partnerségek célja, hogy olyan új, innovatív módszereket keressenek, teszteljenek, fejlesszenek és értékeljenek, amelyek később lehetőséget biztosítanak a széles körű alkalmazásra és az oktatás- és ifjúságpolitika fejlesztésére. Centralizált pályázattípus.
Előremutató együttműködési projektek
1. A pályázattípus célja
Az előremutató együttműködési projektek a kulcsfontosságú, érintett intézmények együttműködésében valósulnak meg. A projektekben központi szerepet kell kapnia az oktatási és ifjúságpolitikai ágazatokban való gyakorlati és szakpolitikai innovációnak. A tevékenységek konkrét célja, hogy a projektek keretén belül a partnerek beható ismeretekre tegyenek szert a különböző célcsoportokról, a tanulás, tanítás, képzés vagy ifjúsági munka során felmerülő helyzetekről és a szakpolitika fejlesztését elősegítő hatékony módszerekről és eszközökről, valamint az, hogy az oktatásban, képzésben és ifjúsági munkában érintett politikai döntéshozók számára minden szinten hasznosítható következtetéseket fogalmazzanak meg.
2. Pályázásra jogosultak köre
- az oktatásért, képzésért és ifjúságpolitikáért nemzeti/regionális/helyi szinten felelős hatóságok,
- magán vagy állami nonprofit szervezetek,
- kutatóközpontok,
- egyetemek,
- kereskedelmi kamarák,
- hálózatok,
- diplomák elismerését végző központok,
- értékelést végző intézmények,
- kereskedelmi szervezetek és szociális partnerek,
- iskolák vagy más oktatási intézmények,
- civil társadalmi és kulturális szervezetek,
- vállalatok,
- nemzetközi szervezetek
3. Támogatható tevékenységek
Az előremutató együttműködési projektek keretében jelentős eredményeket kell elérni a következő tevékenységek terén:
- (i) Új szakpolitikák fejlesztése és/vagy tökéletesítése az oktatás, képzés, vagy az ifjúságügy területén, az innovatív megközelítés azonosításán, tesztelésén, fejlesztésén és értékelésén keresztül, amelyekben meg van a lehetőség, hogy széles körben alkalmazhatóak legyenek, és közvetlen hatásuk legyen az európai szakpolitika alkotásra az oktatás, képzés, vagy az ifjúságügy területén.
- (ii) Tények és ismeretek megszerzése a célcsoport(ok)ról, a tanulás, tanítás vagy az ifjúsági munka helyzetéről, hatékony módszertanokról és eszközökről olyan rendszerszintű fejlesztések megvalósítása érdekében, amelyek támogatják az új szakpolitikai tevékenységek és/vagy szakpolitikák fejlesztésének kezdeményezését a megadott prioritások mentén.
- (iii) Széles körben elterjedt, haladó szemléletű és innovatív szakpolitikai megközelítések hatásának vizsgálata az oktatás és a képzési rendszerek hatékonyságára és teljesítményére.
- (iv) Az érintettek együttműködése és kölcsönös tanulása által európai hozzáadott érték jön létre, ami hatással van az európai szakpolitika alkotásra.
4. A programban részt vevő országok köre
- Az EU 28 tagállama,
- az EFTA-/EGT-tagországok: Izland, Liechtenstein, Norvégia,
- az uniós tagjelölt országok: Törökország, Macedónia Volt Jugoszláv Köztársaság.
Sikeres partnerséghez minimum 3 szervezet szükséges 3 jogosult országból.
5. A támogatás mértéke
2015-ben összesen 17 000 000 EUR állt rendelkezésre társfinanszírozásra az alábbi megoszlás szerint
- Oktatás és képzés: 15 000 000 EUR
- Ifjúságügy: 2 000 000 EUR
6. A pályázás menete
Az előremutató együttműködési projektek pályázattípus centralizált, a pályázatot az Oktatási, Audiovizuális és Kulturális Végrehajtó Ügynökséghez (EACEA) kell benyújtani.
További információ: https://eacea.ec.europa.eu/erasmus-plus_en
Jelenleg nincs elérhető pályázati kiírás ebben a pályázattípusban.
Utolsó módosítás: .