Környezettudatos és innovatív autógyártási megoldások

2012 | Felsőoktatás | | Fejér | Kodolányi János Főiskola

Arra kereste a választ hat ország 64 hallgatója, 16 oktatója és több külső szakembere, hogy miként tudják a fenntarthatóság jegyében a jövendőbeli kommunikációs szakemberek megváltoztatni a fogyasztói magatartást az autóipar területén.

A 2012 elejére (február 26. – március 9.) tervezett Erasmus intenzív program témája a környezettudatos és innovatív autógyártási megoldások. 

A Kortrijkban (Belgium) tartandó program partnerintézményei: a belga Karel de Grote Hogeschool mint koordinátor, a belga Howest, University College West Flanders, a spanyol Universidad CEU Cardenal Herrera, a holland Hanzehogeschool Groningen, hazai színekben a Kodolányi János Főiskola, az osztrák FH Joanneum Kapfenberg, a finn Turun Ammattikorkeakoulu és a portugál IPP – iSEP.

A jövő autóinak pozitív megítélése már nem a nagy teljesítményből fog származni, hanem az ökológiai hatékonyságból, ezért az iparág kommunikációja és az autógyártás kihívások elé néz. Az intenzív program alatt az autógyártás lehetőségeit és a hatékony kommunikáció eszközeit felhasználva próbálnak a résztvevők választ adni arra a kérdésre, hogy miként lehet az innovatív, ökológiailag hatékonyabb gépjárműveket értékesíteni.

A 12 nap alatt 30 kommunikáció szakos és 30 autó-mérnök szakos hallgató fog közösen, multikulturális csoportokban azon dolgozni, hogy a legcélszerűbb kommunikációs tervet írja meg a témáról, amely a kapcsolódó technológia és a marketing eszközein alapul. A cél az európai autóvásárlók, fogyasztók gondolkodásának megváltoztatása, az ökológiailag hatékony autótechnológia népszerűsítése. Ennek a nemzetközi csoportmunkának lesznek részesei a Kodolányi János Főiskola kommunikáció- és Médiatudomány tanszékének vállalkozó szellemű hallgatói.

A program első felében hallgatói csoportok bemutatkoznak egymásnak, ki-ki a saját szakterületére és
kultúrájára fókuszálva. A második részben pedig a különböző szakos hallgatók vegyes csoportokat alkotva dolgoznak, megismerik a feladatul kitűzött technológia műszaki előírásait és részleteit, valamint kidolgozzák a lehetséges marketingkommunikációs tervet. Ehhez hagyományos, innovatív és közösségi média eszközöket is igénybe vehetnek. A végső fázisban minden csoport egy szakmai zsűrinek mutatja be a projektmunkáját, amelyet a szakma jeles képviselői és a konzorciumban levő felsőoktatási intézmények oktatói alkotnak. A projekt keretében a tervek szerint a BMW, a VW, illetve a Toyota autógyár szakemberei is megosztják gondolataikat a hallgatókkal, hogy ezáltal még autentikusabb forrásból tudjanak ötleteket és motivációt meríteni.

A programra a hallgatóknak egy rövid hatástanulmánnyal kell készülniük, ami az ökológiailag hatékony autótechnológiára és üzemanyag-felhasználásra vonatkozik. Esettanulmányok, workshopok és mini-konferenciák keretében dolgoznak majd a hallgatók, csapatmunkában. A tanulás és a munka mellett szabadidős, kulturális és egyéb közös programok is színesítik a 12 napos programot Kortrijkben, a belga kisváros egyetemi kampuszán.