MARKSIM 2010 – Marketingstratégiai játék nemzetközi résztevőkkel szimulált európai üzleti környezetben

2010 | Felsőoktatás | | Jász-Nagykun-Szolnok | Szolnoki Főiskola

A Szolnoki Főiskola koordinálásával hat külföldi felsőoktatási intézmény részvételével megvalósított program szakmai része egy számítógépes szimulációra épülő marketingstratégiai játék köré épült. Intézményenként 10-10 hallgató vett részt a programban, akik hétfős, vegyes nemzetiségű csapatokban versenyeztek. A hallgatók kiválasztása előre meghatározott szempontok alapján történt, nyílt toborzást és meghallgatást követően.


A konzorciumi partnerintézmények együttműködése 2005-ban kezdődött. A BUSINET éves konferenciáján született meg egy közös ip program ötlete. A Szolnoki Főiskola két finn, két francia és két belga főiskolával együtt elkészítette a pályázatot, amit a főiskola, mint főpályázó nyújtott be. A program szakmai része egy számítógépes szimulációra épülő marketingstratégiai játék köré épült. A konzorcium első alkalommal 2006-ban nyerte el az Európai unió támogatását a MarkSim elnevezésű program megrendezésére, melynek a Szolnoki Főiskola adott otthont 2007. március 14 –25. között.

A szervezők 2010. március 16–26. között hat külföldi felsőoktatási intézmény (HOWEST – University College West Flanders és Katholieke Hogeschool Kempen, Belgium; Işık Üniversitesi,Törökország; Central Ostrobothnia University of Applied Sciences és Lahti University of Applied Sciences, Finnország; ESCIP –School of international Business, Franciaország;) részvételével már másodszor rendezték meg Szolnokon a MarkSim2010 című marketingstratégiai versenyt. Intézményenként 10-10 hallgató vett részt a programban, akik hétfős, vegyes nemzetiségű csapatokban versenyeztek. A hallgatók kiválasztása előre meghatározott szempontok alapján történt, nyílt toborzást és meghallgatást követően.

Az ip alatt a hallgatók egy marketingstratégiai szimulációs játék, a Markstrat segítségével marketing, menedzsment és döntéselméleti ismereteiket bővíthették, valamint a különböző tudományterületeken korábban megszerzett tudásukat szintetizálhatták. A szimulációs játék során a hallgatók 10 munkacsoportban a Markstrat program segítségével termékeket fejlesztettek, illetve új termékeket vezettek be egy virtuális piacra, valamint döntöttek az alkalmazandó marketing és menedzsment stratégiáról, annak implementálásáról minden egyes döntési ciklusban. A hallgatóknak a játék elején, közben és a legvégén be kellett mutatniuk az elért eredményeiket, és meg kellett azokat indokolniuk. Az ip kiemelt célja a munkavállaláshoz szükséges készségek fejlesztése és elsajátítása volt, így a hallgatók munkáltatói és munkavállalói pozíciókban jelentek meg, állásokat pályáztak meg, illetve felvették a legmegfelelőbb munkatársakat. Megtanulhatták, hogyan tudnak hatékonyan kommunikálni akár munkáltatóként, akár munkavállalóként. A rendezvényt különböző szakmai programok is színesítették.
Vállalatlátogatás keretében a magyarországi multinacionális cégek működésébe tekinthettek be a hallgatók.

Mi volt a rendezvény jelentősége?
Amellett, hogy 70 hallgatónak jelentett életre szóló élményt és komoly, interkulturális szakmai tapasztalatot, kitűnő lehetőséget jelentett a főiskola hallgatói és munkatársai számára, hogy nemzetközi tapasztalatokat szerezzenek, megtapasztalják a nemzetközi teamben való munka nehézségeit és örömeit. Az ip Szolnok városának is nagyon fontos volt, hiszen a most diákként idelátogató külföldi fiatalok a jövő üzletemberei, a program keretében nemcsak a főiskolát, hanem Szolnok városát is megismerhették, az itt szerzett kellemes élményeiket magukkal vitték, és megosztották hazájukban másokkal.