Pályázatírást támogató szeminárium - Eredményes Erasmus+: Motiváltabb tanulók, tudatosabb kollégák a tanulói és tanári mobilitásokban
A szemináriumon olyan projektek tervezésében szeretnénk támogatni az érdeklődő szakképző intézményeket, amelyek összhangban állnak intézményfejlesztési céljaikkal. Amellett, hogy részletesen ismertetjük a tanulási eredmény alapú megközelítést és az abban rejlő szakmai lehetőségeket, konkrétan hasznosítható ötletekkel is segítjük majd a pályázókat. A rendezvény interaktív, az előadások mellett kiscsoportos munkában, közösen gondoljuk át a legfontosabb kérdéseket, ami megkönnyíti majd a pályázatok munkaprogramjának tervezését.Időpont: 2019.12.11. 2019.12.12.
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Athén terem)
Téma:
A két napos szemináriumon részletesen kibontjuk a pályázatíró szemináriumok tartalmi elemeit: gyakorlati jártasságot szerezhetnek tanulási eredmény alapú munkaprogramok írásában és azok mérési- értékelési kritériumainak kidolgozásában. Az európai mobilitási trendeken túl bemutatjuk, hogyan javíthatják ECVET (Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer) eszközök alkalmazásával a mobilitási gyakorlatok hasznosulását, és az eredményeik fenntarthatóságát. A szeminárium résztvevőinek lehetősége lesz a közös gondolkodásra a Nemzeti ECVET szakértői hálózat két szakértőjével is. A szeminárium1 során a következő kérdéseket járjuk körül:
- Miért jó az intézményeknek a tanulási eredmény alapú gondolkodás?
- Hogyan valósítsunk meg tanulási eredmény szemléletű mobilitási projekteket?
- az intézményi fejlesztési igények
- projektcélok és várt hatások tükrében
Figyelem, az első 30 résztvevő jelentkezését tudjuk elfogadni, ezért javasoljuk, hogy részvételi szándékukat mielőbb jelezzék. Kérjük, hogy intézményenként egy, maximum 2 fő regisztráljon (ez esetben az intézményvezető/döntéshozó és projektkoordinátor). Mivel a két napos képzés tematikája egymásra épülő, ezért jelentkezésüket csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha mindkét napon részt tud venni az intézményből ugyanaz a személy.
A két napos szeminárium során a résztvevők
- az első napon:
- megismerik a tanulási eredmények írásának alapelveit
- elsajátítják a tanulási eredmények strukturális és tartalmi elemeit
- képesek lesznek a formai követelmények betartásával és a nyelvi szerkezeti elemek használatával tanulási eredményeket megfogalmazni
- gyakorlatot szereznek tanulási eredmények írásában adott Erasmus+mobilitási gyakorlatokra
- a második napon:
- megismerik az értékelés szerepét és formáit a tanulási- tanítási folyamatban
- korszerű mérési-értékelési kritériumokat ismernek meg
- Erasmus+ mobilitási gyakorlat tanulási eredményeihez értékelési kritériumokat fogalmaznak meg, rendelnek hozzá
- mobilitási gyakorlat tanulási eredményeinek mérési módszereit dolgozzák ki
Program
december 11.
9:15-9:30 | Érkezés, regisztráció |
9:30-10:00 | Hogyan támogatja a tanulási eredmények alkalmazása a mobilitási programok eredményességét? A tanulási eredmények alkalmazásának előnyei az Erasmus+ szakképzési mobilitási programokban. |
10:00-10:20 | Beszélgetés a résztvevők intézményfejlesztési igényeiről, amelyek integrálódnak az Európai Fejlesztési Tervbe. |
10:20-12:00 |
Tanulási eredmények kialakításának és leírásának szempontjai
|
12:00-12:40 | Ebédszünet |
12:40-14:30 | Tanulási eredmények írása szakmacsoportonként adott tanulói és tanári mobilitási programokra (KA1). Közös megbeszélés, értékelés. |
14:30-15:30 | Mit tanultam ma? Mit viszek haza? |
december 12.
9:45-10:00 | Érkezés, regisztráció |
10:00-10:30 | Bírálói szemmel: Mitől lesz jó egy mobilitási projekt? Mi tekinthető eredménynek? Hogyan mérhető? |
10:30-11:30 |
Az értékelés alapelvei, folyamata, szempontjai Az értékelés szerepe és formái a tanulási- tanítási folyamatban
|
11:30-11:45 | Szünet |
11:45-12:30 | Tanulási eredmények értékelési kritériumai a tanulói és tanári mobilitási programokban konkrét példákon keresztül |
12:30-13:10 | Ebédszünet |
13:10-15:00 | Tanulási eredmények értékelése szakmacsoportonként adott tanulói és tanári mobilitási programokra. Közös megbeszélés és értékelés. |
15:00-16:00 | A tanulási eredmények érvényesítése és elismerése Összegzés, lezárás |
A rendezvény beszámítható a pedagógusok évenkénti kötelező továbbképzésébe, amelyről részvételi igazolást állítunk ki a 2011. évi CXC. törvény (a nemzeti köznevelésről) 94.§-a (4) bekezdésének f) pontjában foglaltakhoz kapcsolódó 277/1997 (XII.22.) Kormányrendelet 5.§-a (3) bekezdésének c) pontja alapján. A dokumentumot azon résztvevők számára készítjük el, akik a rendezvény elején és legvégén is aláírták a jelenléti ívet.
Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel díjtalan, de előzetes regisztráció szükséges az alábbi űrlap kitöltésével.
A jelentkezési határidő: 2019. december 5. csütörtök
1 A szeminárium tematikáját a Nemzeti ECVET szakértői hálózat fejlesztette, a projektet az Európai Bizottság finanszírozza.
Utolsó módosítás: 2019.12.18.
HIBA
Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.
HIBA
Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.
HIBA
Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!
Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány