Felelősség hete: iskolai projekthét a környezetvédelem jegyében
Közzétéve | 2015-08-03 19:53:33 |
Ötletgazda | Tóth Anna, https://okitani.wordpress.com/ |
A név utal a környezet iránti felelősségünkre illetve iskolánk fenntartójának, a Boldogasszony Iskolanővérek rendjének tanítványképére is, melynek egyik eleme is az, hogy felelős diákokat kívánnak nevelni.
Az iskola tanulói évfolyamonként kaptak egy-egy korosztályukhoz illő, a környezetvédelemhez kapcsolódó projekttémát (7. évfolyam: Iskolánk közvetlen környezete; 8. évfolyam: Takarékosság; 9. évfolyam: A víz; 10. évfolyam: Egészséges táplálkozás és kapcsolata a környezetvédelemmel; 11. évfolyam: Zöld szervezetek és zöld pártok), majd egy héten keresztül minden szakórán azzal a témával foglalkoztak, az adott tárgy szempontjából vizsgálódva. Minden évfolyam kapott egy projektleírást, amiben konkrétan szerepeltek az elvégzendő feladatok, és javaslatok az elkészítendő produktumokra és egy áttekintő táblázat, amely tartalmazza azokat a szempontokat, amely alapján értékelni fogjuk a munkájukat. Egy hét elteltével az évfolyamok képviselőinek egy prezentációs előadásban kellett bemutatni a teljes iskola előtt, hogy mire jutottak, milyen produktumok készültek el.
A témára ráhangolódásul szerveztünk még tanév elején egy környezetvédelmi akadályversenyt az egész iskola számára (az állomásokon olyan feladatok voltak mint például szelektív szemét válogatás, víztakarékos mosogatás, madárhang felismerés, stb.). A projekthét első napján pedig, ugyanebből a célból, egy Zöld napot, melynek programjában többek között filmvetítés, interaktív vetélkedő, kísérletezés, és évfolyam szintű kirándulások szerepeltek. Ez utóbbiak természetesen a projekttémájukhoz kapcsolódó helyszínekre vezettek.
A projekt témájához kapcsolódóan a diákok készíthetnek a kötelező produktumokon kívül másokat is (a formája tetszőleges: videó, esszé, fotó, plakát, honlap, stb), egy ezeket az ebből a célból meghirdetett pályázaton külön értékeljük. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be