ARany János 200
Közzétéve | 2017-07-27 00:40:53 |
Ötletgazda | Antaliné Miss Lilla, https://docs.com/anemisslilla |
Mindezt a kiterjesztett valóság lehetőségeit kihasználva teszik a tankönyvi források hívóképként történő felhasználásával, így bármely tanulótársuk számára lehetővé téve a tudástartalmak megismerését.
A tananyagkészítés elsősorban a tanulók komplex tudásépítését szolgálják, valamint a tudásmegosztást és a szociális érzékenység fejlesztését tűzte ki célul.
A projekt során az életmű egy-egy állomásához kapcsolódó legfontosabb műveket különböző módokon feldolgozzák- képregényt, reklámplakátot, vagy gondolattérképet készítve hozzá, és ezt a vers képéhez kapcsolják a kiterjesztett valóság alkalmazással.
6. illetve 7. osztályban az Arany témakör lezárására alkalmazható.
Az egyes elemek külön-külön is adaptálhatóak.
A diákok kooperatív csoportmunkában készítik el a feladataikat. A feladatok megtervezése, szétosztása, időbeosztása a saját döntéseikre van bízva, természetesen tanári támogatás mellett.
A KIP módszer szerepkártyáit felhasználva minden tanuló aktívan részt vesz a tanulási folyamatban. Az SNI-s diákok a csoportfeladataik (általában idő-/vagy eszközfelelősi szerep) mellett képes napló készítésével dokumentálják a munkafolyamatokat, melyből közösen elkészítjük a napi összefoglalókat.
A projekt 5 egységre bontható, egyenként is adaptálható.
1. Arany életműve
2. Verselemzés kiterjesztett valóságban
3. Irodalmi reklámok
4. Kódolós kihívások
5. Társasjátékok
Az 1-2. témakör inkább a 7. évfolyam, a 3- 5. pedig minden korcsoport esetében felhasználható.
SZÜKSÉGES KÉSZSÉGEK
Arany János életművének ismerete általános iskola 6.-7. osztályos tudásnak megfelelő tartalmi követelményekkel.
A műértelmezéshez szükséges fogalmak ismerete (elbeszélő költemény, ballada, költői eszközök, stb.)
Alapszintű szövegszerkesztési és szövegalkotási ismeretek
Önálló keresés az interneten A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be