QR math competition in Europe

Közzétéve2018-08-16 20:45:49
ÖtletgazdaDezső Ágnes (Budapest), Andreatta Stelvio (Cittadella, Olszország), -
A verseny célja, hogy a gyerekek minél többet foglalkozzanak matematikával a tanórákon kívül is. Egy angol nyelvű heti fejtörőről van szó, a megfejtést egy QR kód segítségével kell beküldeni. Az egy évig tartó játékot két iskola játszotta a 2017-18 tanévben rendszeresen, azaz hetente: Istituto Tito Lucrezio Caro - Cittadella (Olaszország), és Szent László Gimnázium - Budapest (Magyarország).
Játékszabályok:
1.Az iskola egy pontján hetente, kinyomtatott formában jelennek meg a feladatok.
2.A játékban bárki (tanuló, dolgozó, vendég) részt vehet, névvel, vagy jeligével.
3.A választ a feladatlapon látható QR kód segítségével kell megadni.
4.A feladat beadásának határideje akkor jár le, amikor a következő feladat megjelenik.
5.A határidőn belül többször is beadható egy megoldás, de csak az utolsót értékelem.
6.A feladat megoldásáért járó pontszám két részből tevődik össze: a helyes megoldás pontszámából, és a gyorsaságért járó pontokból.
7.A helyes válasz mindig egy szám, egy szó, vagy egy betű. Magyarázatot nem kell írni.
8.Az eredménytáblázat is ugyanott tekinthető meg.
Magyarázat:
1.A játékban résztvevő iskolák tanárai közül egy koordinálja a játékot. Létrehoz a google drive-on egy mappát, amit minden kollégával megoszt. Ide teszi a feladatokat, a kérdőíveket, és az értékelést. Közösen döntik el, hogy a kérdést melyik napon, hány órakor függesztik ki.
2.A mi játékunkban részt vettek diákok, tanárok, szülők, és régi diákok is.
3.A QR kód egy google formra visz, itt kell megadni a megfejtést. A form-on kérjük még az ország nevét, a versenyző nevét, vagy jeligéjét, és osztályát. A válaszokat a koordinátor kezeli.
4.Általában a következő hét ugyanazon napján tűztük ki a következő feladatot, de ha ez éppen tanítási szünetre esett, akkor egyeztettünk.
5.Később beadott megoldás kevesebb gyorsasági pontot ér.
6.Ha sok tanuló vesz részt a játékban, akkor érdemes a feladatra magas pontszámot adni (mi többszöri próbálkozás után 50-et adtunk). Érdemes megállapodni abban, hogy a gyorsaságért járó pontszám maximuma ennek hányad része legyen. Nálunk 1:1 volt az arány, de ez változtatható.
Azaz: Aki elsőként adta be a jó választ, az 50 pontot kapott a feladat megoldására, és 50 pontot a gyorsaságra. Aki másodikként adott jó választ, az 50 pontot kapott a jó válaszra, és 49-et a gyorsaságra. A gyorsaságra adott pont jó válasz esetén mindig 1-gyel csökken. A pontozás részletes leírása a lépéseknél található. Lásd a fényképet is!
7.Könnyű értékelni.
8.Minden héten kitettem a verseny állását.
A versenyért nem tűztünk ki előre jutalmat, a játék kedvéért játszottunk. A végén az első néhány helyezett csokit kapott. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be