A Pál utcai fiúk 3. fejezetének feldolgozása egy digitális tantermi órán
Közzétéve | 2020-07-25 15:02:13 |
Ötletgazda | Lugosiné Bódi Ildikó, |
2020 tavaszán a digitális oktatás során ötödikeseimmel nagy fába vágtuk a fejszét: teljesen digitálisan dolgoztuk fel Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk című regényét. A fejezeteket önálló olvasással ismerték meg a tanulók. Redmenta tesztekkel folyamatosan ellenőriztem a megértést. Amit lehetett, vizualizáltunk a Padlet alkalmazással. A gyerekek csoportmunkában minden új, vagy kevéssé ismert szóhoz (melyeket előzőleg én már elhelyeztem a Padleten) képet töltöttek fel. Természetesen a tanulók saját ötletei (szavak, fogalmak) is felkerülhettek ily módon illusztrálva. Így fény derült arra, hogy néz ki a gitt, hogy öltöztek az akkori gyerekek. Minden újabb fejezet újabb gyűjtögetésre adott alkalmat, melyekkel pontokat érdemelhettek ki a tanulók. Az összegyűjtött pontok a regény zárásakor egy osztályzat kialakítására is lehetőséget adtak.Tényadatok ellenőrzésére a Flippity alkalmazásnak volt a legnagyobb sikere: a kinyíló lakatok látványossá tették a számonkérést.
A Teams felületén folyó digitális óravezetésnek ezek a lehetőségek voltak a tartóoszlopai, de természetesen nem maradhatott el a dramatizálás sem. A Teams csevegés funkciójában 2-3-4 fős tanulói csoportokban tudtak szereposztás szerint próbálni, majd a közös értekezleten mindezt előadni.
Óravázlatomat - remélve, hogy a járványhelyzet elmúlik - most kissé átdolgozva, normál tanórai keretek közé helyezve szeretném megmutatni. Az eszköztár tehát megmarad, de a dramatizált részek személyes jelenléttel, osztálytermi közegben zajlanak. Így nem szükségszerű közös platform használata.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be