Nem mehetek el sehova, elmegyek hát

Közzétéve2020-07-31 22:48:16
ÖtletgazdaCsaja Zsuzsa,
Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"?
Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla kutya segítségével. Persze mint minden utazáshoz most is szükségük van egy útlevélre, de arra egy kicsit várni kel. Addig Kajla szórakoztatja, neveli és oktatja a gyerekeket. Izgalmas és új ismeretekre, applikációkra tesznek szert a utazásaik során, megismerkednek Erdő Ernő bácsival is. Közben kicsit alkotnak, limonádét szürcsölnek, és fákat fotóznak. Utazásaik során Kajla matricákat gyűjtenek az útlevelekbe, amit akkor kaptak meg, ha a kitűzött feladatot megoldották.
Az utazás elkezdődött, mert Kajlával eljutok "mindenhova".

Hálás vagyok, amiért lehetőségem van arra, hogy felkeltsem az érdeklődésüket, és formálhatom a szemléletüket. "Minden gyermekben megvan a cselekvési vágy és a világmindenség megismerésének igénye, csak annak kibontakoztatását kell elősegíteni." mondta Mária Montessori.
A több héten átívelő projektben a Madarak és Fák napját dolgoztam fel az alsó tagozatos osztályok számára. Akkor még mit sem sejtve arról, hogy nagyon sok élmény kimarad/ átalakul és azokat digitális eszközök segítségével próbálom pótolni a gyermekek számára. Elmaradt az erre a projektre épülő osztálykirándulásunk is. Együtt nem mehettünk ki a természetbe, a természetet kellett bevigyem a gyermekek otthonaiba, és karantén idején kicsalogatni a családokat a természetbe.
Ebben KAJLA kutyust hívtam segítségül.Kajla veszi át az oktató szerepét, és mi pedagógusok facilitátor szerepben segítjük a nevelés, oktatás folyamatát. Mintegy külső szemlélővé válunk, akik olykor-olykor belép ebbe a kis virtuális élményekkel teli kis közösségbe.
A projektet napként építjük föl a gyerekekkel, powerpoint programot alkalmazva, az egyszerű mégis sokrétű használata miatt.
A projektjeimet legtöbbször szerte ágazóan (majd minden műveltségi területet bevonva), mégis egy fő vonal mentén építem fel, ami jelen esetben a nagyon sokrétű, (mint) maga (a) Magyarország TERMÉSZETe. Hatalmas információ van e-mögött a szó mögött, s ahogy nőnek a gyerekek úgy bővíthetjük a kidolgozott koncepció menetét követve ezeket az ismereteket. És itt köszönöm meg azoknak az oldalaknak a szerkesztőit, akik lehetővé tették, hogy a kis elsőseimmel kirándulhattunk. Köszönöm a kollégáknak a sok-sok megosztott munkát, aki lehetővé tette, hogy ez a projekt megvalósulhasson. Jövőre biztos, hogy folytatom.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be