Virtuális kalandozás a könyv részei körül
Közzétéve | 2020-08-10 19:43:40 |
Ötletgazda | Iványiné Nagy Kinga, https://kingarium.blogspot.com/ |
Jelmondatomként kezelem a "tanulj játszva, játssz tanulva" elvet. Így az óráim és foglalkozásaim tervezésekor több-kevesebb játékosítási elemet használok fel, természetesen alárendelve a pedagógia céljaimnak, figyelembe véve a tanulók életkori sajátosságait is. Ezek az elemek lehetnek IKT eszközök használatát igénylő, de lehetnek azokat nélkülöző, erősen motiváló más megoldások is.
Szívesen alkalmazom a változatos tanulásszervezési formákat: csoportmunkát, páros munkát, vagy a kooperatív tanulási formákat. A digitális tanrend nem szükségszerűen foszt meg ezektől a lehetőségektől, de ezúttal egy olyan e-learninges formát választottam, ahol a diák egyedül halad végig a tananyagon, s ahol a tanár az ellenőrző kérdésekre adott válaszok alapján a már előre létrehozott útvonalakon terelget, tutorál.
Az e-learninges tananyag fontos sajátossága, hogy nagyon apró egységekre kell felbontani az adott anyagrészt. Lehetőség szerint minden egység végén ellenőrizni szükséges a megértést, s a válaszok alapján kell lehetővé tenni a visszatérést és a továbbhaladást.
Olyan alkalmazást kerestem, ahol elágazásos tanulási útvonalakat hozhattam létre. Ezt a lehetőséget egyrészt motiváló szándékkal alkalmaztam, így a tanulók úgy érezhették, hogy van beleszólásuk a tanulási folyamatba, másrészt a visszacsatolások (válaszok) határozhatták meg a továbblépés irányát. Fontos volt számomra, hogy humoros elemeket építhessek a mikroegységekbe, mivel azok erős motiváló hatására is építeni akartam az érdeklődés fenntartásának és a pedagógiai cél elérésének érdekében.
A digitális tanrend alapján az 5. évfolyamos tanulók a magyar nyelv és irodalom tantárgy keretében kapták meg a feladatot, amit egyénileg, otthon kellett megoldaniuk internet eléréssel rendelkező eszköz segítségével. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be