A cigaretta hatása a növények fejlődésére
Közzétéve | 2021-07-15 21:41:09 |
Ötletgazda | Zsanett Füzesi, |
A cigaretta csik hatása a nönyek növekedésére és fejlődésre egy olyan összetett projekt ami összeköti a kémia és biológia tantárgyakat valamint az általunk megválasztott csoportotfeladatok által akár más tantárgyakkal is összekapcsolható és más kolléga aki nyitott a projekt alapú oktatásra is bevonható. A projekt célja, hogy az általunk kiválasztott növények közül pár magot elültetünk sima virág földbe, néhányat pedig olyan virágföldbe amibe előzetesen cigarettacsikket is elástunk. Azért fontos, hogy több különböző növénnyel dolgozzunk, hogy egységesen lássuk a cigaretta káros hatását az élővilágra. A csoportok kialakításánál természetesen odafigyelünk, hogy egy csoportba különböző képességű tanulók kerüljenek így mindegyik diákunk számára tudunk olyan egyéni feladatot adni amely során fontos lesz a csoport számára. Az általam választott feladatok a következők voltak. Egy tudományos cikk írása - ebbe a csoportba kerültek olyan diákok aki később valóban valamilyen természettudományos tárggyal fognak fogalalkozni. Egy prezentáció készítése a prezi programmal - ide kerültek az informatik iránt érdeklődő diákok. Egy képregény készítése a Comic strip programal (de bármely más ingyenes telefonra letölthető programmal helyettesíthető), mert ebben az osztályban volt olyan diákom akinek ez volt a hobbija. Végül pedig egy kis film készítése a projektről amiben néhány diákomnak már volt tapasztalata saját érdeklődése lévén. Tehát ezeket a feladatokat érdemes úgy megválasztani, hogy az adott ismerjük az adott közösséget, a diákok érdeklődését és erősségeit, mert így még inkább motiváltabbak lesznek és elköteleződnek a projekt iránt. Az egyéni feladatok közé tartazik minden csoportnál a fényképezés, növéynek gondozása (hiszen ültethetünk úgy is, ha elég tér áll a rendelkezésünkre, hogy mindegyik csoportnak külön külön így össze tudják vetni egymás eredményeit), szükség van egy írnokra aki feljegyzi a napi változásokat, egy időfelelősre aki odafigyel, hogy határidőre készen legyen a csoport a feladatával, egy szónokra aki a csoport nevében bemutatja a kész produktomot. Ennél több feladat is kiosztható attól függően mekkora létszámú csoportokat alakítunk ki. A 3 hét leteltével pedig a csoportok befejezik a kiadott feladatok, kooperálnak egymással, majd bemutatják az alkotásaikat. Végül pedig az egész kiállátásra kerül az iskolában. Hiszen fontos, hogy a projektnek az is a célja, hogy egy nagyobb közösséget is megszólítson adott esetben az egész sikolát.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be