Minden klAPPol pénzügyileg?

Közzétéve2021-08-11 12:56:35
ÖtletgazdaMárta Éder,
A módszertani ötlet alapvető célja a diákok gazdasági, pénzügyi ismereteinek és tudatosságának, valamint digitális kompetenciájának játékos fejlesztése. A célzott korosztály: 7-8. évfolyam. A téma játékos feldolgozásának időigénye: 1-2 tanóra.
Kerettörténetbe ágyazottan kell a diákoknak megtalálni egy kulcsot, miközben szükségük van furfangra, logikára, s természetesen digitális eszközök használatára. A digitális készségfejlesztésen túl célom az, hogy a diákok figyelmét ráirányítsam a tudatos pénzhasználatra, a tudatos vásárlás fontosságára, s közben az ismereteiket észrevétlenül bővítsem. Célom továbbá az, hogy egy olyan szemlélet alakuljon ki, melyben globálisan látja a tanuló, hogy mekkora felelősség pénzzel bánni, s milyen következményei vannak, illetve lehetnek rossz döntéseinknek. Tapasztalatom szerint a téma nem túl népszerű a diákok körében, ezért is választottam a hagyományostól eltérő módszer kidolgozását.
A diákok érzelmeire is hatva igaz történetekből szemezgettem, s azokat digitális formában tálaltam eléjük, így hitelesebb és maradandóbb a megszerzett ismeret. A kerettörténet során levelet találnak, kódokat, rejtvényeket fejtenek meg, sok-sok kisfilm segíti a témában való elmélyülésüket, betűket gyűjtenek, véleményt formálnak, s végül megszerzik a kulcsot a történet megoldásához. Végig egy olyan felületen "vannak" a diákok, ahol csak a helyes válasz után tudnak továbblépni, pontokat gyűjtenek és veszítenek(!), s mindeközben egyszerre versengenek az idővel és társaikkal! Pedagógusként a felület megmutatja a ranglistát, a megszerzett pontokat, a felhasznált időt, így az értékelés is 21. századi.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be