Gólyatojás akadályverseny

Közzétéve2022-08-01 18:24:13
ÖtletgazdaGrünberg Ágnes,
Utoljára, a 2006-ban felvételt nyert ötödikes osztály számára szerveztek a diákönkormányzat tagjai úgynevezett tojás-akadályversenyt. Ezt a hagyományt szeretném feleleveníteni újra, a bejövő kilencedikes évfolyam számára tervezett magyar nyelvű, játékos délután megszervezésével. A program elsődleges célja a közösségfejlesztés és az iskola megismerése. A feladatok összeállításához túlnyomórészt a diákok által a digitális oktatásnak köszönhetően már ismert web2.0 alkalmazásokat használunk. A projekt során a diákok jobban megismerik egymást, információt osztanak meg önmagukról, nyitottabbá, elfogadóbbá válnak, amely egy új osztályban nagyon fontos. A feladatokat kisebb csoportokban oldják meg, mely során megtapasztalják a közösen elvégzett munka nehézségeit és sikereit, amely hozzájárul kommunikációs és problémamegoldó-képességük fejlődéséhez. Fontos cél, hogy az osztályfőnök is jobban megismeri az osztályát, hiszen teljesen más képet kap a diákokról, mint tanórán. Fontos cél a felsőbb éves diákok és a kollégák bevonása. Egyedül nagyon nehéz egy évfolyamot megmozgatni. Jobb együttműködés alakulhat ki az osztályfőnökökkel, a digitális és vizuális kultúra szakos- illetve könyvtáros kollégákkal. A Projekt menete: (1)előzetes feladatok :(1) a diákok 2-3 (a többiek által nem ismert ) információt küldenek magukról a projektvezetőnek a Google osztálytermen keresztül (2) az előre kialakított csoportok az osztály életéről egy kollázst készítenek (2) a projekt lebonyolítása: A diákok csoportokban dolgoznak, a csoportokat az osztályfőnökkel egyeztetve alakítjuk ki, a csoportok csoportvezetőt választanak. Az akadályverseny feladatsorát egy menetlevél alapján teljesítik a csoportok. A feladatsor ebben a tanévben 8+2 feladatból állt, ami tetszőlegesen változtatható, az osztály irányultsága alapján pl. német tagozatos osztály esetében bekerülhet szakos játékos feladat is illetve ügyességi játék is.(3)értékelés: A feladatok értékelése a feladat típusától függően történik. Az állomásvezető tölti ki a menetlevelet az állomáson elért ponttal. A feladatok javítása online történik vagy az állomásvezető diákok végzik pontozó sablon, javítókulcs alapján. A kreatív feladatok pontozása szaktanár/osztályfőnök bevonásával történik. A csapatok oklevelet kapnak az akadályverseny után. A diákok és a résztvevő pedagógusok online kérdőív illetve alkalmazás segítségével mondják el véleményüket, javaslataikat az akadályversenyt követően.
Az évfolyam szintű akadályverseny az év elején, szeptember második felében kerül megrendezésre. A feladatok elvégzéséhez szükséges idő: előzetes feladatokra tervezett idő + 3 tanóra(akadályverseny) + értékelés+eredményhirdetés A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be