Hatékonyabb matematika tanulás
Programjaimban mindig arra törekszem, hogy tanítványaim önállóan is használhassák, de tanár kollégáim egy-egy részt saját órájukba is beépítenek. Feltöltött képernyő képeim illusztrálják a lehetőségeket. Euler egyenes megszerkesztése 1965-ben középiskolás koromban a tanóra felét jelentette. Programomban most a tanuló szeme láttára változik a súlypont, magasságpont és a háromszög köré írható körének középpontjának helyzete. Világossá válik a szabály: a súlypont van középen és 2:1 arányban osztja a másik két pont közötti távolságot. Látható, hogy a három pont mikor van az alakzat belsejében és mikor kerülhet két pont kívülre. Játszva lehet tanulni. Ugyanez a helyzet a "csipketerítővel". Ez nem más, mint a szabályos sokszög átlóinak metszete miközben növeljük az oldalszámot. Látványos a csonkakúp palástjának és magának a testnek a kirajzoltatása. Természetesen a számítás képlete is megjeleníthető. Aki kedveli a memorit, az szívesen eljátszik a képletek párosításával. A gondolatolvasó játékkal el lehet kápráztatni a "gyengébb" matematikát nem szerető tanulókat is. A lottóhúzás programmal egy kicsit közelebb lehet vinni tanítványainkat a kombinatorikához. A lényeg tehát az, hogy nem az ismeretközlés az elsődleges, hanem a játék, amely elvezet az ismeretekhez.
Programjaim készítésekor mindig az motivál, hogy miként tehető érdekessé és játékossá az elvontnak tűnő tananyag. A számrendszerek is jobban megérthetőek, ha vizuálisan látjuk a változásokat és összehasonlítást végezhetünk.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be