ClassDojo/ Gamification

Beküldve2019-10-19 15:07:41
Tanár neveNina
TémakörSzociális és életviteli nevelés, Infokommunikációs technológiák
Fejlesztett kulcskompetenciákDigitális kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint3-6 évesek
Munkaformaegyéb
Hol ismerte meg a gyakorlatotHelsinki
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
ClassDojo használata az oktatásban

A ClassDojo egy rendkívül sokoldalú alkalmazás, ami egy új eszköz arra, hogy formáljuk és segítsük a gyerekeket, a csoportot. Az alkalmazás remek motivációs eszköz a gyermekek számára, illetve a pedagógusi munkát is megkönnyíti, ezenfelül pedig kapcsolattartásra is használhatjuk a szülőkkel.
Az alábbi funkciókat emelném ki:
- több digitális eszközön is használható (laptop, telefon, tablet...)
- saját csoportot készíthetünk a gyerekekkel, aranyos figurákat választhatnak maguknak és pontokat gyűjthetnek
- adatokat készíthetünk, tárolhatunk a gyermekről, ami a fejlődési lapok írásának nagy segítség, ezeket média fájlokkal is bővíthetjük (pl.: lefotózhatjuk a rajzát...)
- csatolhatjuk a csoporthoz, a csoporton belül pedig a gyermekhez a szülőt is, aki így láthatja gyermeke tevékenységeit (pl.: miért kapott pontot vagy esetleg pont levonást)
- az alkalmazáson belül található időzítő, csoport kreátor, megosztás és egyéb digitális lehetőség
- inkább az iskolás korosztály számára készült, de véleményem szerint az óvodai keretek között nagycsoportban is használható
- motivációs eszköz
- fejleszti a digitális kompetenciát
- kreatívan felhasználható a mindennapi élet során

https://www.classdojo.com/

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Fejlesztő értékelés | IKT eszközök alkalmazása a tanórán | Játék | Csoportdinamika kialakítása