Beküldve | 2023-01-20 11:34:48 |
Tanár neve | Deák Zsuzsa |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | páros |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Alpha B Nyelviskola - Nizza |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Jövőbeli tervek/jóslás - bármely nyelven
Feladat célja: Jövő idő gyakorlása (Futur simple/Futur antérieur ) (+Les indicateurs temporels: „Un jour, dans dix ans, l’année prochain, probablement que„ használatának gyakorlása.)
Feladat előkészítése: A diákok párba rendeződnek. A tanár kioszt egy A5-ös méretű papírt minden párnak, majd felrajzol egy 4 részre osztott négyzetet a táblára és belerajzol 4 egyszerű ábrát, pld. egy mobiltelefon, pad, kávéscsésze és egy szív. Felteszi a kérdést :Ti vagytok a jósnők. Szerintetek mit hoz számomra a jövő? Lehetséges válasz:„Vous trouverez un Iphone sous un banc par terre. Vous appellerez. Une personne vous répondra. Vous rencontrerez la personne pour lui rendre le portable. Il vous invitera dans un café, et vous tomberez amoureuse …” A feladat végrehajtása: Minden párnál az 1. szereplő = kliens , 2. szereplő = jós szerepét játssza, a kliens kézbeveszi a papírt és 4 felé hajtja és belerajzol 4 egyszerű ábrát, mind a 4 ablakba egyet-egyet. Pld: napszemüveg/hullámok/számok/dollár. Majd a kliens odaadja a jósnak a papírlapot, aki a szimbólumok alapján igyekszik kitalálni egy történetet, miközben jövő időben beszél. Alacsonyabb szinten egy-egy mondatot fogalmaz képenként, magasabb szinten egy részletesebb történetet. Tipp: A feladata folytatásaként érdemes a történetre figyelő klienst megkérni, hogy számoljon be írásban a jós által mesélt történetről (itt már egyes szám első személyben), ez lehet egy barátnőjének szóló levél formájában is.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Kreatív gondolkodás |
Játék