Szókincsbővítés játékosan
Beküldve | 2012-08-27 09:52:36 |
Tanár neve | Láng György |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Társadalomismeret és gazdaság, Természetismeret, természettudomány, Művészetek, Testnevelés, sportkultúra, testi-lelki egészség |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Külföldi szakmai továbbképzésen |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
A tanulók hármas csoportokban ülnek, kizárólag a székeken, pad nem választja el őket egymástól. A hármas csoportok egyik tagja háttal ül a táblának. A tanár az új szókincs egy-egy elemét felírja a táblára. A táblával szemben ülő tanulók feladata az, hogy magyarázzák el a felírt szó jelentését a táblának háttal ülő társuknak (természetesen idegen nyelven). Az a csoport kapja a pontot, amelyik előbb találja/találtatja, ki, hogy milyen szó szerepel a táblán. A következő szó kitalálása során a hármas csoportok fordulnak, azaz mindig más tanulónak kell magyaráznia, ill. kitalálni a szavakat.
A módszer azért fantasztikus, mert bármely korcsoportban, bármely témánál, bármekkora létszámnál alkalmazható, akár magyar nyelven is. Nemcsak szótanulásra, hanem az új fogalmak gyakorlására is alkalmas lehet bármelyik tantárgyban