Szókincsbővítés játékosan

Beküldve2012-08-27 09:52:36
Tanár neveLáng György
TémakörMagyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Társadalomismeret és gazdaság, Természetismeret, természettudomány, Művészetek, Testnevelés, sportkultúra, testi-lelki egészség
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotKülföldi szakmai továbbképzésen
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
A következő gyakorlat az újonnan megtanult szókincs elmélyítését, gyakorlását és az aktív szókincs kialakítását célzó rendkívül egyszerű gyakorlat.

A tanulók hármas csoportokban ülnek, kizárólag a székeken, pad nem választja el őket egymástól. A hármas csoportok egyik tagja háttal ül a táblának. A tanár az új szókincs egy-egy elemét felírja a táblára. A táblával szemben ülő tanulók feladata az, hogy magyarázzák el a felírt szó jelentését a táblának háttal ülő társuknak (természetesen idegen nyelven). Az a csoport kapja a pontot, amelyik előbb találja/találtatja, ki, hogy milyen szó szerepel a táblán. A következő szó kitalálása során a hármas csoportok fordulnak, azaz mindig más tanulónak kell magyaráznia, ill. kitalálni a szavakat.

A módszer azért fantasztikus, mert bármely korcsoportban, bármely témánál, bármekkora létszámnál alkalmazható, akár magyar nyelven is. Nemcsak szótanulásra, hanem az új fogalmak gyakorlására is alkalmas lehet bármelyik tantárgyban

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Versenyszerű óraszervezés | Játék