Beküldve | 2016-05-30 14:32:33 |
Tanár neve | Gárdosné Illyés Zsuzsanna |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció, Hatékony, önálló tanulás |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egész osztály |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Az Erasmus + program keretében, Canterbury-ben (UK), a "Pilgrims English Language Courses" által szervezett ?Teaching Languages Using Technologies? című kurzuson. |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Feladat: A tanulók körbe állnak a tanárral együtt, aki gesztusokkal és testbeszéd segítségével eljátssza/imitálja, hogy a kezében van egy tárgy (pl. egy vizes palack, egy labda, stb.) és ezt a tárgyat a körben állók valamelyikének adja. Ennek a személynek a kezében átlényegül a korábbi tárgy egy teljesen újjá, amit most ő illusztrál gesztusok és testbeszéd segítségével, majd a körben állók valamelyikének adja. Játék közben a tanulók nem beszélnek. A játékot addig folytatjuk, amíg a körben állók mindegyike kapott valamit. A feladat nyelvórán tovább variálható, pl. a tanulók érzelmeket (pl. annoyed, relifed, stb.) vagy az archoz, fejhez köthető igéket (pl. sniff, sneeze, stb.) játszanak el és ezeket adják át egymásnak. Ha a játék végén összegyűjtjük az eljátszott mellékneveket vagy igéket, akkor ez a játék kiváló módja lehet az előző óra szókincsének átismétlésének. A feladat azonban bármilyen óra elején használható bemelegítő feladatként, de óra közben is alkalmazhatjuk, ha úgy látjuk, hogy tanulóink figyelme lankad. Kutatások bizonyítják, hogy a fizikai tevékenység endorfin (boldogság hormon) és dopamin (hormon, ami a gyorsabb tanulást segíti) termelésre ösztönzi a szervezetet. Miért ne tanuljanak tanulóink vidáman és gyorsan?
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Játék |
Csoportdinamika kialakítása