"The silent way with films"
Beküldve | 2016-05-30 14:42:38 |
Tanár neve | Gárdosné Illyés Zsuzsanna |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | tanulócsoportok közötti |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Az Erasmus + program keretében, Canterbury-ben (UK), a "Pilgrims English Language Courses" által szervezett "Teaching Languages Using Technologies" című kurzuson. |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Feladat: A tanár kicsi papírlapokat oszt ki a tanulóknak, amire mindenki felírja kedvenc filmjének címét. Ezután a tanulók 4-5 fős csoportokat alkotnak, és kiválasztanak egy címet az általuk felírtakból, majd ebből a filmből kiválasztanak egy jellegzetes jelenetet. Ezt a jelenetet kell megjeleníteniük mint egy filmkocka vagy állókép. A többieknek ki kell találniuk, hogy melyik filmből látják a képet. Fontos, hogy a tanulók a célnyelvet használják a feladat azon szakaszaiban, amikor kiválasztják a filmet és a jelenetet, majd megtervezik a képet és végül a feladat végén, amikor találgatnak. A feladat kiválóan alkalmazható "warm up" feladatként olyan nyelvórákon, amikor a filmek, mozi, Tv a téma, de játszhatjuk könyvekkel, színdarabokkal is. Szerintem a feladat használható magyar irodalom órán is.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Személyes és társas készségek |
Játék |
Csoportdinamika kialakítása