

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel
Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...
2022.08.14.

Médiaműveltség iskolai keretek közt
A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...
2022.08.08.

Tojásból lesz a csoda?
Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...
2022.08.07.

A Mi kis okos falunk
A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...
2022.08.03.

Points of view - A látszat néha csal!
A módszertani ötlet angol címe: Points of view - utal arra, hogy az itt bemutatott téma alapja különböző szempontok, nézetek ütköztetése ...
2022.08.02.

We are the champions - A sport témakör körüljárása B2 szinten (Angol nyelv)
A sport témakör bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam Trainer B2 szintű könyvét ...
2022.07.28.

Kalandozásaink a legnagyobb magyarral
"Kalandozásaink a legnagyobb magyarral" -reformkor-projekt az általános iskola 7. osztályában Ahány pedagógus - de legalábbis ahány iskola...
2022.07.26.

A friend in need is a friend indeed.
A bemutatott ötlet témája: barátok, kapcsolatok. Ez bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam...
2022.07.22.

Személyiségamőba
A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....
2021.08.25.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?
Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...
2021.08.24.

Csillagösvényen
A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...
2021.08.23.

Játék az elemekkel
Iskolánkban az Arany-napok rendezvénysorozat részeként, a hagyományainkhoz híven az 2020/2021 tanévben is megrendeztük a TEVE tanulmányi ...
2021.08.19.

Mitől zöld a Föld?
Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...
2021.08.18.

Minden klAPPol pénzügyileg?
A módszertani ötlet alapvető célja a diákok gazdasági, pénzügyi ismereteinek és tudatosságának, valamint digitális kompetenciájának ...
2021.08.11.

Thinking Caps On!
A projekt a iskola és oktatás érettségi témakörhöz kötődik, a téma feldolgozásának lezáró fázisa. A projekt megvalósítása során a ...
2021.07.19.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?
A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...
2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában
Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...
2020.08.17.

Virtuális kalandozás a könyv részei körül
Intézményünkben a könyvtárhasználat tanítása a könyvtárpedagógiai program szerint történik: 1-5. és 11-12. évfolyamon a magyar nyelv ...
2020.08.10.

Kalandozzunk Balatóniában!
Jeney Zoltán: Rév Fülöp (Balatóniai lovagregény) c. könyvét dolgoztuk fel 4.-es osztályommal projektmódszerrel. Októbertől a tanév ...
2020.08.09.

Netes intelmek avagy Kölcsey Ferenc Parainesis című művének feldolgozása a digitális oktatási rend idején
2020. március 16-án életbe lépett Magyarországon a digitális oktatási rend. Ez mindannyiunknak nagy kihívást jelentett, hiszen az eddigi ...
2020.08.06.

Nem mehetek el sehova, elmegyek hát
Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...
2020.07.31.