

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Nyomozás Erdélyben - krimijáték
A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...
2019.08.26.

Vak tyúk is talál szemet
A módszertani ötlet alapjául a kaposmérői és kadarkúti, főleg 5. 6. osztályos diákok számára tervezett nyelvi projekt szolgált, amelynek ...
2019.08.24.

13 híres német - avagy segítsetek Gutenbergnek!
Nyolcadik osztályban a tanév utolsó hónapjaiban németórákon sem könnyű motiválni a tanulókat. A napi rutint félretéve a közös munka ...
2019.08.23.

Terülj, terülj, asztalkám...!
Azért választottam ezt a témát a projekthez, mert egyrészt kapcsolódik a hétköznapi élethez, másrészt alkalmas arra, hogy körbejárva, ...
2019.08.17.

LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker
Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...
2019.08.17.

A HOME WHERE YOUR HEART IS - KÜLÖNLEGES ÉPÜLETEK, IDEÁLIS OTTHONOK
A bemutatott ötlet a New English File Intermediate kötetének 4. file-ban feldolgozásra kerülő témára, lakóhely, lakóépületek témakörére...
2019.08.01.

Weöres ösvények
A módszertani ötletem tulajdonképpen egy komplex rendszer, amelyben a tanulási folyamatot szinte teljes mértékben digitalizáltam, a tananyag ...
2018.08.17.

Digitális Kreatív Műhely
Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...
2018.08.17.

VITA? MIN? - A kulturált vita az iskolában és azon kívül
A digitális technológia fejlődésével kialakult az információs társadalom. A modern eszközök (mobiltelefon, tablet, laptop) felgyorsították...
2018.08.13.

MÁV - Mindannyian mások vagyunk. Egy virtuális utazás magunk és mások megismerése felé.
Napjainkban sokszor megfigyelhető, hogy az emberek befelé fordulnak a saját világukba, nem elég impulzívan élik meg a környezetüktől kapott ...
2018.08.13.

AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL
A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...
2018.08.11.

Közlekedj okosan!
A projekt elsősorban 7-8. osztályos tanulók részére készült, a diákokat ekkor már erőteljesen érdekli a KRESZ, a jogosítványszerzés ...
2018.07.30.

Lehetsz király...
A projekt alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl a médiatudatosságra, az internetbiztonságra nevelés, valamint a ...
2018.07.20.

Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával
A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve ...
2017.11.22.

Nyomozz és írj!
A Nyomozz és írj! projekt alapvetően játékos tartalmú és a játékosítás (gamification) módszerét alkalmazó projekt. A diákok ...
2017.08.20.

Felkészülni! Vigyázz! MARS! (A Virtuális világból a kódolás és programozás segítségével a Kiterjesztett valóságon át a valós világba.)
A hírekből értesültünk, hogy az ExoMARS/TGO űrexpedíció Schiaparelli leszállóegységének Marsra szállása 2016.októberében sikertelen ...
2017.08.18.

Vízben az erő! - Vízgazdálkodás, árvízvédelem, vízenergia-hasznosítás
A leírt módszer elsősorban tematikus tervként funkcionál a földrajz tantárgy 9. osztályához kapcsolódóan, de felhasználható ...
2017.08.18.

E.N.G.L.I.S.H. : ENGLISH FOR NET, GRAMMAR, LANGUAGE, INFORMATICS, SOFTWARE AND HARDWARE
Az Informatikai szakmai angol nyelv (IT angol) tantárgy bevezetésének fő célja a szakgimnáziumok informatika ágazatán az volt, hogy olyan ...
2017.08.17.

Ez nem felesleges dráma! A Bánk bán értelmezésétől az IKT-eszközökkel támogatott közös tudásépítésig
A projekt célja, hogy egy időben és nyelvben távol álló fontos magyar drámához, a Bánk bánhoz közelebb kerüljenek a tanulók, és ...
2017.08.16.

PORTÁL A MÚLTBA
A módszer egyfajta virtuális időutazás segítségével, eredeti forrásszövegekre építve kívánja aktualizálni a történelem más-más ...
2017.08.16.