Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info
Eating and cooking
Kettő tanórás projekt munka, szakács tanulóknak, szókincsbővítésre, a harmadik világ problémáira való érzékenyítésként, szociális ...
2023.08.15.
Világsziget - Offline kaland egy Digitális korszakban
A Világsziget projekt egy izgalmas és tanulságos fejlesztő asztali szerepjáték, amely kifejezetten 10-13 éves gyermekeknek szántunk, és egy ...
2023.08.14.
Madártávlat, avagy a generatív mesterséges intelligencia(GMI) felhasználási lehetőségei tanórán kívüli foglakozásokon
A projekt a digitális tábor projektnapjához kapcsolódik, melyben a generatív mesterséges intelligencia felhasználásra épülő kreatív ...
2023.08.07.
Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel
Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...
2022.08.14.
Mitől zöld a Föld?
Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...
2021.08.18.
Pályázz! Szövegértési és szövegalkotási kompetenciák a pályaválasztásban és a munkaerőpiacon
A felnőttkor küszöbén álló diákok egyik legfőbb igénye az iskolát illetően, hogy nagy hangsúlyt fektessünk az életben szükséges ...
2021.08.17.
Nyomozás Erdélyben - krimijáték
A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...
2019.08.26.
LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker
Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...
2019.08.17.
AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL
A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...
2018.08.11.
Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások - Tartalomba ágyazott komplex kompetenciafejlesztés és új tanulási környezet AR tartalmak (kiterjesztett valóság) és a tükrözött osztályterem felhasználásával
A tanulók kooperatív csoportmunka keretében arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől válhatnak szerethetővé a múzeumok, illetve ...
2017.11.22.
Ez nem felesleges dráma! A Bánk bán értelmezésétől az IKT-eszközökkel támogatott közös tudásépítésig
A projekt célja, hogy egy időben és nyelvben távol álló fontos magyar drámához, a Bánk bánhoz közelebb kerüljenek a tanulók, és ...
2017.08.16.
Csonka Fashion Days
A projekt célja a divat megismerése, a cégalkotás feladatai és a kreativitás felhasználása a szakmai és elméleti tantárgyak ötvözése ...
2016.08.17.
Barangoló természetismeret SNI csoporttal
A projektben a mobileszközök használatával támogatott felfedező tanulásra igyekszünk lehetőséget teremteni. Az iskola zárt teréből ...
2015.08.18.
XIX.század költői a Facebookon
1. A módszertani ötletet egy ötórás projektre terveztem, amit az iskola projekthetében valósítottunk meg. A projekt célja a XIX. század ...
2014.07.02.
Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában
Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...
2014.05.11.
Találd ki, hol vagyok!
Találd ki, hol vagyok!-eredeti néven "Mystery skype". Mi a téma feldolgozáshoz nemcsak a skype segítségét vesszük igénybe, hanem ...
2014.05.08.
A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink
http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet - Megismeri ...
2014.04.26.
Magyarország - a második félév kihívásai!
Az iskolában azt mondják: Ne beszélj a másikkal, mert az csalás! az iskolán kívül ezt úgy hívják: együttműködés. Az idézet a ...
2014.04.22.
Kreatív internet angol órán
- A módszertani ötlet egy 45 perces angol, idegennyelvi órára tervezett óravázlat. - Az óra célja, egy adott témakör, vizsga téma ...
2014.03.08.
Madách 200
A módszertani ötlet célja a 200 éve született Madách Imre költő, író, a magyar irodalom és drámaköltészet kiemelkedő alakjának, ...
2023.08.15.
A farsang meséje
Óvodánk kiemelt feladata a hagyományápolás, a népi kultúra értékeinek megőrzése, a falusi élet szokásainak újra élése. A farsang az ...
2023.08.08.