

Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info

Kódolók és kódfejtők a történelemben
Az ötlet: Matek és töri. A projekt ötletét Fazakas Tünde matekos kollégámtól kaptam. Ő ajánlotta a projektnapra a matematika-történelem ...
2022.08.14.

Tojásból lesz a csoda?
Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...
2022.08.07.

A Mi kis okos falunk
A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...
2022.08.03.

Gólyatojás akadályverseny
Utoljára, a 2006-ban felvételt nyert ötödikes osztály számára szerveztek a diákönkormányzat tagjai úgynevezett tojás-akadályversenyt. Ezt...
2022.08.01.

We are the champions - A sport témakör körüljárása B2 szinten (Angol nyelv)
A sport témakör bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam Trainer B2 szintű könyvét ...
2022.07.28.

Cool-túra, azaz How I Learnt Your Culture
2022 januárjától négy hónapon át török, lengyel és spanyol iskolákkal közösen valósítottunk meg egy nemzetközi eTwinning projektet - ...
2022.07.24.

A friend in need is a friend indeed.
A bemutatott ötlet témája: barátok, kapcsolatok. Ez bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam...
2022.07.22.

Személyiségamőba
A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....
2021.08.25.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?
Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...
2021.08.24.

Csillagösvényen
A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...
2021.08.23.

Időutazás projekt - Közös nyomozás eltűnt kincsek után
Izgalmas, sok szálon játszódó kooperatív nyomozás, 10-12 diák részvételével. Hogyan lehetséges kommunikációra, közös munkára ...
2021.08.22.

Utazás az atom középpontja felé
Az órámat hibrid oktatásra terveztem, de ezt a program engedi a hagyományos és az online tanításnál is. Mivel ebben az osztályban a ...
2021.08.22.

Játék az elemekkel
Iskolánkban az Arany-napok rendezvénysorozat részeként, a hagyományainkhoz híven az 2020/2021 tanévben is megrendeztük a TEVE tanulmányi ...
2021.08.19.

Mitől zöld a Föld?
Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...
2021.08.18.

Minden klAPPol pénzügyileg?
A módszertani ötlet alapvető célja a diákok gazdasági, pénzügyi ismereteinek és tudatosságának, valamint digitális kompetenciájának ...
2021.08.11.

Thinking Caps On!
A projekt a iskola és oktatás érettségi témakörhöz kötődik, a téma feldolgozásának lezáró fázisa. A projekt megvalósítása során a ...
2021.07.19.

A könyvek összekötnek
2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...
2020.08.17.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?
A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...
2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában
Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...
2020.08.17.

A szén fiú és a szilícium lány
Kémia tanárként egyre nagyobb kihívásokkal kell szembe néznem. Többek közt a csökkenő óraszámokkal, növekvő osztálylétszámokkal és a...
2020.08.16.