Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

ITT AZ ÚJ MÓDSZERTANI ÖTLETTÁR!

Van egy jó ötlete? Töltse fel az új Módszertani Ötlettárba és nyerjen Digitális Pedagógus és Oktatói Díjat! 

A Tempus Közalapítvány szakmai fejlesztéseinek keretében a korábbi években nagy népszerűségnek örvendő Digitális Módszertár és Módszertani Ötletgyűjtemény ötvözésével jött létre az új Módszertani Ötlettár, amely megújult arculattal várja az érdeklődő pedagógusokat.

Az idei felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Módszertani Ötlettárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. 

Az ötletek feltöltésére 2024. július 1-től augusztus 16-ig van lehetőség. 

Az előző évekhez képest a Módszertani Ötlettár legnagyobb újdonsága az, hogy az adatbázisába nem csak a köznevelés területén dolgozó pedagógusok, hanem a szakképzésben tevékenykedő oktatók is tölthetnek fel módszertani ötleteket. 

Tovább az új Módszertani Ötlettárra!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


eTwins Reflection projekt

A projektet az eTwinning program keretében valósítottuk meg. Projektcsapatunk ötletgazdája, alapítója és koordinálója volt a projektnek, ...

2023.07.01.

Points of view - A látszat néha csal!

A módszertani ötlet angol címe: Points of view - utal arra, hogy az itt bemutatott téma alapja különböző szempontok, nézetek ütköztetése ...

2022.08.02.

TÜKÖRKÉP - avagy mit rejt a tükör?

Az ötlet apropójául a karanténos oktatás alatti tapasztalatom szolgált, miszerint a diákok nem szívesen vesznek részt kamerával az online ...

2021.08.24.

Mitől zöld a Föld?

Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...

2021.08.18.

A szén fiú és a szilícium lány

Kémia tanárként egyre nagyobb kihívásokkal kell szembe néznem. Többek közt a csökkenő óraszámokkal, növekvő osztálylétszámokkal és a...

2020.08.16.

SMART BIOLÓGIA

A SMART mint "okos" kifejezés nem csak a matematika és informatika tantárgyak oktatásánál kell hogy jelen legyen, hiszen a 21 század diákjai ...

2019.09.29.

Sziporkák

A Sziporkák projektben a Szegedi Orczy István Általános Iskola 1.a osztálya, a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és AMI 3. b...

2019.08.25.

LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker

Leonardo da Vinci halálának 500 évfordulója alkalmából a tanulók a projekt során megismerkednek Leonardo Da Vici korával, annak ...

2019.08.17.

Digitális Kreatív Műhely

Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...

2018.08.17.

Felkészülni! Vigyázz! MARS! (A Virtuális világból a kódolás és programozás segítségével a Kiterjesztett valóságon át a valós világba.)

A hírekből értesültünk, hogy az ExoMARS/TGO űrexpedíció Schiaparelli leszállóegységének Marsra szállása 2016.októberében sikertelen ...

2017.08.18.

A fémek - kicsit másként

Iskolánkba zömmel hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok tanulnak, számukra nyújtunk lehetőséget az alapfokú végzettség és szakma ...

2015.08.20.

József Attila és én - játékosan

A módszertani ötletet egy 6 órás projektre terveztem, intenzíven dolgoztuk fel a témát 1,5 hét alatt. Így sokkal nagyobb hatásfokkal tudtam...

2015.08.19.

Színes kémia

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulásában. Új ismeretek megszerzése kémia ...

2015.08.06.

Vízprojekt - avagy amikor együtt visszük a vadászpuskát- természetismeret órán

Napjainkban egy tanóra teljesen máshogy zajlik, mint 20 évvel ezelőtt. Ennek számos oka van, többek között az oktatástechnika fejlődése, de...

2014.04.26.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet - Megismeri ...

2014.04.26.

Kreatív fizika

Az ötlet fő mozgatója tulajdonképpen a tanulók motiválása a természettudományos tantárgyak tanulására - egy hagyományos fizika óra, új ...

2014.04.22.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

Ének-zene tanmenet javaslatok (új NAT) - 1., 3., 5., 7. évfolyam

Az új NAT-os ének-zene tankönyvekhez készített tanmenetjavaslataim az Oktatási Hivatal weboldalán is megjelentek, onnan és saját ...

2023.08.17.

Ének-zene tanmenet javaslat (új NAT) - 11.évfolyam

Az új NAT-os ének-zene tankönyvekhez készített tanmenetjavaslataim az Oktatási Hivatal weboldalán is megjelentek, onnan és saját ...

2023.08.17.

Tanmenetek az új NAT szerint - 4., 8., 12.évfolyamokra

A tanmenetekben szereplő zenei témakörökhöz kapcsolható digitális játékok segítségével élményszerűbbé tehetők az énekórák. A ...

2023.08.10.

Kincskeresés a Húsvét-szigeten

A tavaszi szünet előtti héten Nyulász Péter - Ritter Ottó: A hosszúfülűek kincse c. könyvét dolgoztuk fel 2.-os osztályommal, három ...

2022.08.13.