Ki vagyok én? / Who am I?

Beküldve2016-01-20 10:32:10
Tanár neveJuranovszky Andrea
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotThe English Language Centre, Brighton
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
Ezt a páros gyakorlatot egy Business English tanfolyamon tanultam, de általánosabb nyelvórákhoz is át lehet alakítani.

A feladat során az egyik tanuló kap egy kártyát, amin néhány valótlan információ szerepel a csoport valamelyik tagjáról. (Pl. X-nek könyvelő cége van. X most jött haza egy konferenciáról. X szeret business magazinokat olvasni.) A másik tanuló nem ismeri a kártya tartalmát. A kártyás tanuló érdeklődő kérdéseket tesz fel az infókkal kapcsolatban, míg a másik fél feladata, hogy minél életszerűbben reagáljon, és egyben minél többet kiderítsen saját magáról.

A feladat játszható sok párral párhuzamosan, vagy egyenként is, de mindkét esetben érdemes felügyelni a párbeszéd során használt kifejezések helyességét is. Továbbá, a feladat elején (vagy az előző órán) érdemes közösen összegyűjteni néhány hasznos mondattípust.

The following exercise can be useful if you teach Business English, but it can also be turned into a general classroom activity.

Student A gets a card with fake personal information about Student B (For example: X has got an accountancy firm. X has just returned from an international conference. X is interested in reading business magazines.) Student B knows nothing about A?s card.

Student A asks questions about the details and Student B has to react while trying to learn as much as possible about his/her own identity.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Kreatív gondolkodás | Kritikai gondolkodás | Játék | Csoportdinamika kialakítása