Beküldve | 2017-12-13 20:30:21 |
Tanár neve | Szemeti Attila |
Témakör | Szociális és életviteli nevelés |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egyéni |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | tanártovábbképzés során |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A pozitív iskolai légkör fenntartására még akkor is törekednünk kell, ha éppen elégedetlenünk vagyunk az adott tanuló teljesítményével, magatartásával, hiszen ha negatív üzenetet küldünk (nem csináld ezt, vagy azt), vagy csak általánosságokat mondunk (légy jó), nem biztos ,hogy célt érünk, mert ezeket már sokszor hallotta, hallhatta a tanítványunk.
Ehelyett csomagoljuk be a mondandónkat, kezdjük egy konkrét pozitív üzenettel, mi az ami miatt meg tudjuk dícsérni a tanulót, ezután jöhet az, amiben szeretnénk, hogy megváltozzon, a bírálatunk, majd a mondandónkat ismételten valami konkrét pozitívummal zárjuk, amit szeretnénk erősíteni a tanulóban. Az egész folyamat egy szendvicshez hasonlít, ahol a bírálatunkat körbe veszik a pozitív üzenetek, amelyek minden esetben fontos, hogy egy konkrét eredményről, magatartásról, vagy eseményről szóljon, ne általánosságokról. A bírálatban is éreztessük a pozitív, segítő szándékunkat például úgy, hogy elmondjuk a tanulónak, hogy a jövőben mit szeretnénk tőle elvárni, látni. Ezzel a módszerrel nem megtámadva érzi majd magát a diák, hanem amellett, hogy elismerik a jó tulajdonságait, azt az üzenetet kapja, hogy hogyan lehetne még jobb és erre sarkalljuk.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Fejlesztő értékelés